Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Slang eller ej? gamla fälgar så och ekerfälgar (som på cykeln) är inte täta de kräver fälgband o slang så och de fordon med ekerfälgar kräver slang eftersom fälgen är otät, så till finliret de flesta stålfälgar av slangtyp funkar för slanglösa däck, och då krävs slang eftersom de inte är helt täta
det nya slanglösa däcket är då vid tillverkningen lite noppigt invändigt, slipa bort nopporna, och viktigast är mellan däck o slang ska det vara talk som smöjmedel, däck o slang rör sig olika när du kör, o sliter på slangen pyspunka kommer! prata med gen gamle på gummiverkstaden så hämtar han burken med talk, pojkarna tror att det är barnpuder, men det är inte samma produkt! så till däck tum eller mm, de flesta tum däck är märkta tex 7,50R-16 det betyder att det är en radialuppbyggd stomme jfr diagonalstomme då däcket letar efter spik o annat i båda vägkanterna samtidigtkommer 1 person
1 korv
1 tårtbit
BengtTrevligt Jag kommer
Bengtdet snabba enkla och drastiska sättet är ta vinkelslipen och skär upp ett tillräckligt stort hål i flaket!
ABS lampan ska lysa tills farten är under 5 km/tim, så det är inget fel
Bengträttar till i inlägget
fälgar är den silverfärgade 4 st med däck 265 70 16 med tillhörande 20 st Rf kupolmuttrar
söker 20 st mutter till plåtfälg
6098 Bengt Olofsson 070 530 1976Hej det blev något tokigt med bilden inte dessa fälgar
[attachment file=101362]
Hej vi kommer husse o hund
Bengt 6098tätningslister kan vara lite krångligt, men sök på abkati.se , AB karosseritillbehör i Malmö de brukar ha det som finns och har funnits kan nog vara bra att ha det gamla talesättet i minnet :we go metric inch by inch i minnet när det krånglar
Bengt 6098Hej Bästa lim är Bostic A3 finns på tub o burk
Bengt 6098ett litet fusk som funkar , besiktiga utan luftfilter och slå i någon liter Ksprit eller bromssprit 99% det brukar hjälpa för besiktningen
bengt 6098Hej
på den tiden jag hade husvagn o tröttnade på eftermarknadspeglar med diverse vingliga infästningar , tillverkade ett rör fastsatt i taklisten o monterade ett par riktiga speglar, slapp sen allt vingel o vibrerande
bengt 6098bäste vän BYT SÄKRINGEN den är kass
Bengthej , lurigt problem du har, bygla säkringen m en kabelstump, likriktaren är i generatorn (eg alternatorn) och ska inte behöva något med backströmsskydd än de dioder som sitter fast i altenatorn, men om du har en gammal generator som man lite fel kallade likströmmare så är backströmsreläet detsamma som laddningsreläet där bryts B+ när tändningen slås ifrån
Bengt 6098lite småtips, låt det ta tid ! o använd så lite våld som möjligt, värm upp godset runt bultstumpen det räcker med varmluftpistol kyl sen med kylspray ,slå lagom försiktigt på bulten med hjälp av en lien drivdorn ,efter ett antal sådana upprepade manövrar kommen bulten att släppa nypet mot gängorna så att den går att få ut, framförallt ta det lungt o försiktigt
6098 Bengt- FörfattareInlägg