Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Hej Göran
Jag har nästan samma problem på min RRS, men med skillnaden att det är förarens sida som inte blir riktigt varm. Och då att det inte spelar någon roll från vilket av utblåsen som jag använder.Det finns en hel del information på forumet [url]disco3.co.uk[/url] om du t ex gör en sökning på ”heater core”
I denna tråd finns en hel del information och intressanta länkar, bland annat om motorerna till luftblandningen. [url]https://www.disco3.co.uk/forum/hvac-issues-185745.html[/url]Något att börja med
//Niclas
Hello Ben
I would suggest that you get in contact with GroundZero4WD in Altuna not far from Uppsala. And also, put up a post on the Facebook group also. Svensk Land Rover Klubb.
Check out their website for details, [url]https://www.groundzero4wd.com/[/url]Best of wishes and hope for you and your family.
//Niclas
2020-10-21 kl. 19:23 som svar på: Stockholm: Månadsträff 26/9 Greenlaningtur runt halva Mälaren #73622Hello Steve
Yes there is, I am just in the midst of sending out information about that tonight and I will post information about it on Facebook, calender and here on this forum in the Stockholm section.
Feel free and welcome to join the October meeting with a tour around Roslagen on saturday 31st of October at 10:00(am).
Meeting point is OKQ8 Åkersberga with adress Rallarvägen 2, 184 40 Åkersberga//Niclas, DO Stockholm
- Det här svaret redigerades för 4 år, 1 månad sedan av .
Om inget annat kommer i vägen så kommer jag upp också.
//Niclas
2020-09-24 kl. 10:35 som svar på: Stockholm: Månadsträff 26/9 Greenlaningtur runt halva Mälaren #72321[quote quote=72318]Om det är ok ansluter vi gärna från Aspö och följer med en bit. Blir lite för långt att åka hela vägen med två små barn[/quote]
Hej Tomas, självklart är ni välkomna att ansluta vid Aspö
//Niclas
Jag beställde från Landyman till min RRS med Brembo fram, kommer inte ihåg märke men de har fungerat bra i ett år nu iaf 🙂
Jag har läst lite på disco3.co.uk och där pratar många om EBC röda för klossarna, men har som sagt var inte någon erfarenhet av dessa.
//Niclas
Jag själv skulle rekommendera GroundZero4WD i Altuna, mittimellan Fjärdhundra och Heby.
Sedan finns CAAR i Vällingby/Vinsta som jag och andra har haft goda erfarenheter av.
Det är mina 5 ören.Vad är det för felsökning du har gjort själv?
//Niclas
Hej
Ett tips är att titta på hemsidan och under Om klubben / Distrikten / Stockholm. Där finns en del verkstäder uppräknade.
[url]https://vps.slrk.se/stockholm/[/url]Har själv fått tips om dessa oljor
Bakdiff, elektriskt låsbar
[url]https://www.ravenol.de/en/application-area/passenger-cars-1/ravenol-vsg-sae-75w-90/[/url]Transfer Case
[url]https://www.ravenol.de/en/product-range/atf-transmission-fluids-for-automatic-transmissions-1/ravenol-transfer-fluid-dtf-1/[/url]Hej
Jepp, jag kommer!Vilken tid och plats?
Hej
Ett tips är att gå in på respektive distrikts info sida på hemsidan. De ligger under Om klubben / Distrikten. Många av sidorna har med tips på verkstäder också.
Finns det flera så kom gärna med tips vad gäller Stockholmsdistriktet.//Niclas
Hänglåset i displayen betyder inte direkt att man har den låsbara diffen. Däremot om man är ute och åker i skogen och den tänder upp, då har man den.
Ett annat enkelt sätt att se om man har den låsbara diffen eller inte, är att höja bilen och kika in bakom vänstra bakhjulet, då kan man se om det sitter en extra klump på diffen och en rund svart kontakt med kablar eller inte.
Angående Rock Sliders så hade Land Rover Passion en prototyp på gång till RRS men tyvärr har han sålt sin RRS och har en L322 nu. Då stannade arbetet upp med dessa rock sliders till RRS. Synd, för de var riktigt fina och följde linjerna på nedre plastlisten och täckte från sparklådan in till ramen också.
AJS Fabrication i UK har tree sliders framme som de säljer ganska billigt till RRS men de är inte snygga och saknar rock slider delen.Jag har för mig att det är många som har tittat på att modda D3 sliders men jag har för mig att sparklådan är lite annorlunda på RRS så det är inte bara att korta av den tydligen.
//Niclas
Hej
RRS är för det ändamålet nästan fullt jämförbar, med skillnaden att D3/D4 har större lastutrymme bak.
Personligen tycker jag RRS är skönare att åka i iom att de sitter andra stolar i den än vad Discon har och den aktiva krängningshämmaren.
I skogen/off-road är de fullt jämförbara och har man den elektriskt låsbara diffen bak blir den ”lugnare” jämfört med att TC systemet arbetar med att bromsa ner de hjul som spinner för att föra över kraften.
Ytterligare är den vardagligare körningen lite mer avslappnad i RRS med adaptiv farthållare, om man åker lite längre än till affären. (Den går att installera på Discon också)Men, som sagt, det är skillnad i lastutrymmet och bakluckan som inte är delbar som på Discon ochh det är väl den största nackdelen för overlanding om man vill få in utrustning för det. Discon har också en mer lämpad mittkonsol för extra utrustning som radio och knappar än vad RRS har men Land Rover Passion har insatser även för RRS för knappar och vred.
Tackar för en trevlig tur och grymt trevligt väder blev det.
Det blev en uppdragning av en Jeep från en lerpöl, kommer på video inom kort .)
//Niclas
Kommer
- FörfattareInlägg