Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Hej
Har missat ditt svar
Finns kvar i Närheten av KarlshamnAtt kombinera LED blinkers och vanliga glödlampor kan ge problem. När man byter glödlamp blinkers med LED blinkers fåpr man vanligen byta reläet på grund av LED lampornas mycket lägre motståpnd och strömfölrbrukning. Så vida jag kan se får man antigen ha glödlamporna överalt eller LED lamporna. Billigaste är nog att byta blinkers på släpet till glödlamp armnaturer. endast 2 lampor, Man kan kanske komma igenom med att montera en motstånd över plus minus parallelt över LED ’n på släpet , men att byta till en glödlampa tycks vara enklare. Ett problem kan vara att LED lampor på släpvagnar är hoppbyggda så man inte kommer åt de enstaka lampor
Lämna det till en kunnig mekaniker-det är ett ”skitgöra” och kommer det minsta skit in i systemet kan det kosta en ny servopump, eller sämre packninger i styrväxlen = Dyrt
Kan hålla med om att jävlarne är hungriga
Ville vara ”miljömedveten” och köpte 20 l bio kedjeolja, var visst någon avart av rapsolja.
Resultat möss åt up hela kedjeoljabehålleren på min solosåg och drak all oljan -förmodar jag
En till synes vanlig fyrkantig 1l’s plastbehållere med skruvlock-pris hos Logosol 186 Skr !!
Nu kör jag med vanlig kedjeoljaHoppas du har mek erfaring. Disco från 05 hade många problem, Forlorat dragkraft, el problem, bränsle tillförselsproblem, broms problem och för att göra listan komplet trans problem. MEN, i och med att bilen är till års, kan ju en del ha åtgärdats, men fråga specifict efter dessa fel och pruta stenhårdt. Discos finns det massor av och får inte kosta skjortan, det skall jo finnas pengar till rep och reservdelar
Säkert el konvarterat med RR kylar
Bara kom i håg att ni inte kan köra genom eller i Köpenhamn i era gamla dieselhackare, de galna danskar( er själv en, som flyttat till SE) har miljöångest :-))
Om jag minnas rätt har Mike på Youtubekanalen Britannica (brit i Canada) en instruktiv video om inställning av dieselpump, om inte annat är han otrolig rolig att kolla på :-)))
Körte till besiktning med mina nya LED headlamps, blev en 2’er direkt, trots att jag har höjdinställning gick det inte igenom! En bil skall vara type godkjent med LED lampor enligt besiktningsgubben
Nu monterer jag dom på min traktor :-(((- Det här svaret redigerades för 3 år, 6 månader sedan av .
- Det här svaret redigerades för 3 år, 6 månader sedan av .
Behåll den några år, sköt om den, Defendere kommer stiga i pris, nu den nya Defender var sådant ett skämt, ännu en café racer till en million- Ha.
Se priser på LRO i England, där koster Defendere runnt 200K redan nu.Hej
Spara pengarne, besiktningsmanden kommer underkänna din bil med LED strålkastare. Jag hade investerat i fina nya LED 7″s lampor, men fick återmontera de gamla strålkastare. Svensk besiktningshysteri igenMan blir glad för motorvärmare
Landroverlarm är något hemmasnickrat skit. Hade ständiga problem med min. En gång var jag hos en VVS handlar och lastat kärran fuld, sedan startade inte skitet.Där stod jag med en fuldlastat trailer, fick ringa the Lady of the Manor, hon kom med en fungerande bil i hushållet, en Subaru förstås och drog släpet hem
Lady Def(ect) kom med ”sjuktransport” till Hörby, 9 mil fråm mit hem. Landroververkstäderligger ju imte runt hörnet här i södern. Man lyckades inte att få Defenderen i gång. En engelsk expert skulle komma, och misslyckades oxå
Han rådade mig att plocka hela skitet bort och det fik han göra. Sedan har Defender startat snällt alla dagar
Det skall sägas att det inte är helt lät att plocka larmet då det visst är på samma print som ECU’n
Nu går den inte att starta med nycklen men via en ”hemlig” brytare, och ingen har stulet fanskapet än
Mitt råd är kort och gott: om du vill släppa mer strul, kopla bort larmet. När först det börjar strula , kan du plötsligt bli stående lite varstans, t ex när du skall köra av färjan elle annat pinsamtGood luck and Stay Safe
Då jag fick min Defender 1998 i 2005 var set ATF I växellådan , jag tycker den gick mycket mjukare efter byte till MTF 94 såväl gång och skift. Har kört med 75-90 Syntrax i diffar och har aldrig haft problem
Defender 98 175 00 milDå jag fick min Defender 1998 i 2005 var det ATF I växellådan , jag tycker den gick mycket mjukare efter byte till MTF 94 såväl gång och skift. Har kört med 75-90 Syntrax i diffar och har aldrig haft problem
Defender 98 175 00 mil- Det här svaret redigerades för 5 år, 6 månader sedan av .
- FörfattareInlägg