Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
[Originally posted by Mezzner]
Loctite 243 är ju vanlig medelstark gängsäkring, den som finns på Biltema är säkert ganska lagom.
Packningssilikonet låter ju som vanligt Form-a-gasket från Permatex, och jag tror jag även har nån Biltematub nånstans som jag uppfattade som likvärdig.
Det funkar säkert med vilket som helst av fabrikaten. Packningssilikon kan ju vara högtemperatursäkert, vilket troligen inte ska behövas i diffen, men å andra sidan brukar det stå på de flesta tuberna att det är högtemperatursäkert, så då går det ju bra oavsett.
När det gäller gängsäkringen så tycker jag nog det viktigaste är att undvika det allra starkaste. Det kan ju leda till framtida problem. Men är det sånt extra starkt, så står det på flaskan.[Originally posted by Mezzner]
Loctite 243 är ju vanlig medelstark gängsäkring, den som finns på Biltema är säkert ganska lagom.
Packningssilikonet låter ju som vanligt Form-a-gasket från Permatex, och jag tror jag även har nån Biltematub nånstans som jag uppfattade som likvärdig.
Det funkar säkert med vilket som helst av fabrikaten. Packningssilikon kan ju vara högtemperatursäkert, vilket troligen inte ska behövas i diffen, men å andra sidan brukar det stå på de flesta tuberna att det är högtemperatursäkert, så då går det ju bra oavsett.
När det gäller gängsäkringen så tycker jag nog det viktigaste är att undvika det allra starkaste. Det kan ju leda till framtida problem. Men är det sånt extra starkt, så står det på flaskan.[Originally posted by Morris Wilks]
Om du har lyset tänt, och det nästan slocknar när du kopplar in startmotorn och densamma endast klickar, men lyset återgår till normal styrka när du släpper på nyckelns startmotorläge, är det endera dåligt batteri eller dåliga kontakter mellan batteriets plus- och minuskablar och resp startmotor och/eller jord(stomförbindelse).
Eftersom du har nytt batteri så kan den felkällan uteslutas(förhoppningsvis).[Originally posted by Mezzner]
Kolla alla kabelanslutningar. Är de dåliga får man spänningsfall, och särskilt då strömmen ökar vid tillslaget, och då klickar det bara utan att fullfölja.
[Originally posted by Johannes]
Klickar det så är reläet förmodligen okay. Jag skulle ta loss startmotorn och lämna den för genomgång hos en kunnig verkstad i närheten av Din bostadsort. Det mesta går att fixa och blir billigare än att köpa nytt. Lycka till!
[Originally posted by Ronny-S]
Tack!
Hittade en hel lista med de kommersiella motsvarigheterna till LR:s Part No.
STC50550 : Loctite 5900
STC50551 : Terostat 8586
STC50552 : Loctite 243
STC50554 : Loctite 648
STC3811 : Hylomar 101 (Amine curing RTV silicone sealant – engineering grade)
STC4404 : Hylomar 607 (Oxime curing RTV silicone sealant adhesive)
STC4600 : Hylomar 3400[Originally posted by Ronny-S]
Tack!
Hittade en hel lista med de kommersiella motsvarigheterna till LR:s Part No.
STC50550 : Loctite 5900
STC50551 : Terostat 8586
STC50552 : Loctite 243
STC50554 : Loctite 648
STC3811 : Hylomar 101 (Amine curing RTV silicone sealant – engineering grade)
STC4404 : Hylomar 607 (Oxime curing RTV silicone sealant adhesive)
STC4600 : Hylomar 3400[Originally posted by Ronny-S]
Tack!
Hittade en hel lista med de kommersiella motsvarigheterna till LR:s Part No.
STC50550 : Loctite 5900
STC50551 : Terostat 8586
STC50552 : Loctite 243
STC50554 : Loctite 648
STC3811 : Hylomar 101 (Amine curing RTV silicone sealant – engineering grade)
STC4404 : Hylomar 607 (Oxime curing RTV silicone sealant adhesive)
STC4600 : Hylomar 3400[Originally posted by JimP 126]
STC 3811 = Amine curing RTV silicone sealant – engineering grade
STC 50552 = Loctite 243 Threadlock
JimP 126
[Originally posted by JimP 126]
STC 3811 = Amine curing RTV silicone sealant – engineering grade
STC 50552 = Loctite 243 Threadlock
JimP 126
[Originally posted by JimP 126]
STC 3811 = Amine curing RTV silicone sealant – engineering grade
STC 50552 = Loctite 243 Threadlock
JimP 126
[Originally posted by Anders D]
Kanske en mappning av ECU:n skulle hjälpa en del. Min beskrivning ovan gäller en mappad version.
Finns ett par stycken i klubben som kör med denna mappning. Jag tror att jag har kvar denna mappning i min Nanocom.[Originally posted by Anders D]
Kanske en mappning av ECU:n skulle hjälpa en del. Min beskrivning ovan gäller en mappad version.
Finns ett par stycken i klubben som kör med denna mappning. Jag tror att jag har kvar denna mappning i min Nanocom.[Originally posted by Anders D]
Kanske en mappning av ECU:n skulle hjälpa en del. Min beskrivning ovan gäller en mappad version.
Finns ett par stycken i klubben som kör med denna mappning. Jag tror att jag har kvar denna mappning i min Nanocom.[Originally posted by #1725]
En TD5:a är ju inte orkeslös – kör en referensrunda med lite noteringar i olika backar, varvtal, hastigheter samt mät förbrukningen så bra det går. Montera landsvägsdäck och kör samma runda och jämför.
Kan lika gärna vara något knas med motor – tänker intercoolerslangar, EGR, luftfilter, bränslefilter och sen dyrare saker…
F
- FörfattareInlägg