Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
[quote quote=76245]Har själv ett liknande problem på min P38A
Svårstartad kall och luktar otroligt mycket bensin utanför+ att bilen drar kopiöst mycket mer bensin än den brukar, tankade 20 liter och nästan slut efter 3 mil.
Tomgången vandrar från ca 900 till 1500.[/quote]det där kan väl bero på en hel del olika saker… trasig tempgivare, termostaten, lmm, lamdan. mm… hur är det på p38a?? på min 95a med 3,9 sitter en ventil som skickar på extra bränsle när den är kall!! finns den på p38a?? kan ju hänga sig i öppet läge…
kollar felkoder?? jag har nanocom för p38a om du har en 99a eller nyare…du har fått ett PM…
har tyvärr inte koll på luftningen!! men skulle gissa på locket… dyker säkert upp nån som vet!! 🙂
om du öppnar tanklocket direkt när du stängt av bilen borde det märkas om det är undertryck i tanken!!
har du provat det??hej…
tyvärr har jag inga fälgar över!! men däck har jag!! tex. en omgång nästan nya 205-75-16… om du inte tycker dom är för små??
så behöver du däck så hojta!!- Det här svaret redigerades för 3 år, 11 månader sedan av .
Nu vet jag inte hur det är på L322an… men har varit ute för att det kan sitta ett extra batteri för värmaren!! Ibland väl gömt… på nån bil satt det under förarstolen!!
[quote quote=75621]Den på KVD, tycker mig ha sett en varning på facebook at den hade gått 31500mil 2009 enligt besiktningsprotokoll? Hittar ej tråden nu så kan ha varit en annan, men grön Defender stationsvagn med 4000mil är det inte många till salu…
Den du såg Denis var väl en 2016 Heritage (?), så det är liiite samlar värde i dem och släpet var riktigt snyggt. Men för oss vanliga hade det ju varit trevligare om prislappen var under hälften ?[/quote]Stämmer!! Enligt bes.prot. hade den gått 31 380 mil…
https://biluppgifter.se/fordon/SPO451#historik
Men sen är ju frågan om det möjligen skrivits mil istället för km när den besiktigades!???- Det här svaret redigerades för 3 år, 11 månader sedan av .
om det är startspärren ska den starta om du använder EKA-koden… har du testat det??
var finns du? jag har Nanocom om man behöver felsöka…ja du ska nog hur som inte köra innan du bytt!! oljan kan väl krypa in i ecun!! men tror det ska räcka att byta kablaget!?
hej…
det finns EN motor på LAGA… men den är i Boet!! så ganska nära… dock misstänker jag att den kan va dyr!!
men kolla med Göran Anderssons Motor-renoveringar vad det kostar att renovera!! 013-130048 han är duktig!!
men säkert ganska fullbokad!!
egentligen har jag för många D2… men den motorn passar väl inte rakt av!! och har tyvärr inte koll på vad som skiljer!!
England är nog ingen dum ide!! men har 0 koll på skrotar där!! misstänker att frakten blir dyr!! och svårt om nåt är fel!!
Håkan.Låter som en abs-givare… går dom att justera på Defender?? En nanocom eller liknande borde väl kunna tala om vilken det är…
L319 är väl D4… L320 är väl Range Rover Sport…
ja jag har också sneglat lite åt dom där… har ju en Alfa 159 nu som vardagsbil… kul!! men ingen Landrover!!
kompisen har en sen ett halvår… har funkat ok så här långt!! lite glapp i den sk. nyckeln… men inga stora grejjer iallafall…
vet inte om det är dubbelmassesvänghjul på dom!? sånna kan ju pajja på dom flesta bilar!! och dom här är väl inte så
ovanligt att dom får dra tungt!! så då ökar ju risken!!
Alfamodellen jag har är ju känd för vx.lådsproblem!! men min går bra än iallafall!! problemet med nyare bilar är ju den här idiotin
att det inte ska behövas byta olja i lådan!! rent skitsnack enligt mig!! jag byter på alla mina bilar + jobbarbilen!!!
kamremmen sas från början att den skulle bytas vid 24 000 mil!! men det gäller inte längre!!
dom flesta verkar rekommendera 18 000 mil såvitt jag sett!!hej Bengt!!antar att dom är olika på V8 och TD5?? annars kunde du lånat den från min V8 sålänge…
men säkert bättre att sätta dit en ny från början!!
mina 2 TD5 behöver jag ha flyttbara!! men i nödfall så kan man ju låna från dom!!
Håkan.ps. jag har grejer för att montera och balansera!! (dock problem att balansera stålfälgar!! dom har för stort centrumhål till min maskin!!
inte helt säker på om den ger felkod för pumpen… men borde ge felkod för lågt bränsletryck iallafall…
kan det va nåt litet läckage på bränsleledningen?? sånna kan ju va svåra att hitta…
eller skit i tanken typ alger eller rostflagor… men du har väl plast-tank?? annars är rostflagor luriga!!
men att pumpen går en kort stund tycker jag är ganska normalt!! men försök lyssna om den går när bilen går illa!!- Det här svaret redigerades för 3 år, 11 månader sedan av .
- FörfattareInlägg