Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Om du tänker på transportstyrelsen så är det inte helt ovanligt med fel!! Men borde väl gå att kolla via chassinr… ibland så står det ju före och efter ett visst nr när man köper delar!!
Kanske går att kolla annars via nån Landrover återförsäljare…kan det va kablaget till spridarna?? är väl inte helt ovanligt att det kryper olja i det?! tror en del byter det ganska regelbundet i förebyggande syfte!!
ja jag tror också på nån dålig jord nånstans!! fick några väldigt konstiga el-fel på en jobbarbil när jordflätan mellan ramen och flaket gått av!!
och sen har man ju det klassiska… släpvagnskontakten!! glömmer ofta den skälv… men den kan ju ställa till det!!kan Tobias eller nån med behörighet lägga ihop det här ämnet i en tråd kanske?! nu är det fördelat i 5 trådar i 3 kategorier… så blir lite svåröverskådligt!!
är inte ute efter att gnälla!!! men har du Alf möjligen haft problem med att svara i dina trådar?? har hänt tidigare!! men borde funka nu!?
har skälv varit frustrerad över forumet när det inte funkat!! men tycker det har blivit bättre!!
vet dock inte hur det är på facebook!! för det vill jag inte ha!!- Det här svaret redigerades för 4 år, 5 månader sedan av .
kolla till salu annonserna här på forumet!! har för mig att det finn nån eller några som håller på att skrota P38a…
jag kommer också… åker direkt till Motala jag med…
2020-06-19 kl. 10:02 som svar på: LR/RR automat (ZF4HP22) och/eller LR/RR fördelningslåda (LT230) #67355hej…
du har pm…Det sitter en ventil bak på insugsburken… eller vad man ska kalla den… den kan kärva!! Men på min Range Rover så var det avgasvärdena som blev knas… men kan säkert bete sig på flera sätt…
Om du vill ha en bild så PMa ditt nr…
Jag har också en del delar… bor i Östergötland… så lite närmare Mariestad!! Tyvärr ingen spjäll-lägesgivare… tror jag… för den kan det ju mycket väl vara!!
Men ska kolla… har både en res.delsbil och en reservdelsmotor…
Håkan.just nu verkar det va bra kvalitet på Feltemas oljor… MEN!! man vet ju inte hur det blir nästa gång dom byter leverantör!!
har hört flera som upplevt stora skillnader i kvaliteten!! så jag undviker deras oljor även om jag inte haft problemen skälv…
men köper nästan aldrig olja där så…Det som väl skulle kunna bli dyrt är väl om det händer nåt med nån i baksätet vid en olycka!! Försäkringsbolag kan va ganska kinkiga…
Men annars så är det ganska lugnt… det som kan hända om du blir stoppad av polisen är att dom kräver att du reggar tillbaka till personbil… har inte hört att nån fått retroaktiv skatt… Och några böter lär inte finnas…
Dessutom är kravet på ett typat galler borta!! Liksom kravet att ta bort bälten… så det har blivit enklare att bygga om!!
Men kolla upp reglerna!! Händer ju att dom ändras!![quote quote=65620]om det hinns med… och om det är varmt och skönt väder… så kan jag rekommendera en mellanlandning här!! http://www.goglass.se/ tyvärr så öppnar dom 11.00 så får väl bli efter Björnhammaren isåfall… men hoppas på att jag inte måste jobba!! ansluter vid Örmon isåfall!! (där 211an kommer ut på 51an)[/quote]
ser så här långt ut att va lugnt på jobbet!! men ansluter i Hjortkvarn så det inte blir nåt knas om jag får förhinder i sista sekunden!!
får se om kompisen i Finspång (Kaj) kommer med sin nyinköpta Discovery…ett kraftigt tickande… och verkstan vill byta motor!! låter inte så seriöst i mina öron… har dom inte ens konstaterat nåt misstänkt fel??
angående filer så oftast tror jag man brukar använda You Tube och länka dit…- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av .
vad för slags missljud är det i motorn?? och vad har verkstan konstaterat för fel eftersom dom vill göra motorbyte??
”vanliga” verkstäder har dålig koll på Landrover… så man måste ha koll på vad som händer!!
men dom där har väl en ganska vanlig Ford-motor?? och en sån borde dom reda ut…
och det är ju så att vid större haverier så är oftast motorbyte billigare än att renovera!! så kan ju va så illa att dom har rätt…- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av .
Byt pumpen!! En dålig pump kan funka av och till…
Men nån exakt vetenskap är det ju inte… så om man har otur är det nåt annat!! Men i 99 fall av 100 sä är det pumpen som är problemet!!det ska den normalt inte göra!! om det inte är gas i systemet så ska inte kompressorn starta… utan då är det bara remskivan som snurrar!!
brukar gå att se att centrumet på remskivan står still…
men om tex. kopplingen pajjat så kompressorn går hela tiden så ska man absolut koppla bort den!! oftast så går det att bara byta rem till en utan AC…
men har lite dålig koll på hur det ser ut på Deffen…- FörfattareInlägg