Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Jag kör vår D3:a med ett 95 Ah AGM-batteri från Biltema. Egentligen finns det väl ingen vits med att använda just ett AGM-batteri som startbatteri men nu blev det så. Har rullat på bra sedan oktober 2014 och ca 9000 mil, kommande vinter får det väl visa färg. Intet negativt att erinra men Biltemas kvalitet verkar skifta rätt mycket om man tar del av information från tex husbilsforum eller dito för fritidsbåtar.
/Martin
- Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av .
- Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av .
Vore det inte bra om du kunde mäta tempen ganska så exakt för att veta om den faktiskt blir för varm med tanke på att det inte är orginalpryttlar? När blir den för varm? Alltid eller på höga växlar-låga varv, med släp, i uppförslut…?
Kylaren går att spola på plats men skall du tvätta den utvändigt är det lättare att lyfta av den. Senast jag gjorde det så lyfte jag ur kylare och IC i ett istället för att knöla runt och dela på dem på plats. Tog nog bort fläkten tror jag. Anledningen var att bilen gick varm efter för mycket gyttjebadande i Danmark men efter tvätt in- och utvändigt har den gått som en klocka. Tvättade IC:n samtidigt. Det tog mig nog två timmar att bara göra rent kylaren från jävel-leran… ? ?
/Martin
Låter kul men är inte helt säker på att jag är i krokarna då. Avvaktar i 60-70 km/h… =)
EDIT 180713. Tyvärr, jag får backa ur. Är annorstädes.
/Martin
- Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av .
Efter kvällens träff i Lödde kunde jag konstatera att tre av fem seriebilar hade likadan framlyktor och de andra två en annan typ. En st S1 och två st S2A hade släta sarger runt lyktorna och två st S2A hade kromade sarger. Min S2A har en Volvo-lykta och en Bosch-lykta med kromade sarger. Då torde slutsatsen vara att en Volvo-framlykta passar en S1:a. Å andra sidan är det ju inte särskilt svårt att hitta lucaslyktor heller. MG center i Kungsbacka har annons på Blocket för jämnan om du inte vill ta hem dem från England, Bodins i Uddevalla har säkert också. Det kan ju vara lite synd att utrusta bilarna med volvoprylar kan jag tycka. Min seriebil väntar på att bli av med volvoprylarna i vinter. 😉
/Martin
- Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av .
- Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av .
Får se om Skalman och Ecgberht får sällskap av HAJEN! =)
/Martin
Hej
Jodå, jag har hemsidan i mobilen och jag håller med dig att anpassningen funkar ok. En app hade kanske bättre på allvar fått in all information som passerar på FB-flödet i kunskapsbanken. Notiser hade förhoppningsvis satt fart på aktiva forumdiskussioner som tidigare. Bildhanteringen hade förhoppningsvis underlättats. Prenumerationsfunktionen känns rätt yxig och jag har inte fått kläm på den än.
När det gäller sökfunktioner så vid sökning av tex ”olja” får man 43 sidor att tröska igenom. Nu kanske jag är ute efter oljor generellt, dvs i kategorin Teknikspalten, eller till en seriebil och då vill jag kunna söka i hela kategorin seriebilar eller tom i kategorin serie II. Bifogar skärmdumpar på D3-forumet.
/Martin
Hej
Jodå, jag har hemsidan i mobilen och jag håller med dig att anpassningen funkar ok. En app hade kanske bättre på allvar fått in all information som passerar på FB-flödet i kunskapsbanken. Notiser hade förhoppningsvis satt fart på aktiva forumdiskussioner som tidigare. Bildhanteringen hade förhoppningsvis underlättats. Prenumerationsfunktionen känns rätt yxig och jag har inte fått kläm på den än.
När det gäller sökfunktioner så vid sökning av tex ”olja” får man 43 sidor att tröska igenom. Nu kanske jag är ute efter oljor generellt, dvs i kategorin Teknikspalten, eller till en seriebil och då vill jag kunna söka i hela kategorin seriebilar eller tom i kategorin serie II. Bifogar skärmdumpar på D3-forumet.
/Martin
Ni lägger ner ett fantastiskt arbete för att få det att lira bättre. En app som ersättare till TapaTalk hade ju varit kanon! Jag saknar verkligen SLRK i mobilen.Facebook i all ära men flödet bidrar ju inte riktigt till en samlad kunskapsuppbyggnad och är ju dessutom inte designat för att vara det heller.
Min fråga gäller egentligen sökfunktionen. Den är ju just nu rimligt rudimentär och är väsentlig om man vill använda forumet som en kunskapsbank. Ligger den på att-göra-listan? Ett exempel som funkar ganska bra är tex sökfunktionen på disco3.co.uk
/Martin
Det blir väl kanske ett ”jasså-svar” och bättre sent…
När du byter sensor bak kopplar du inte isär något som har med släpvagnsuttaget att göra såvitt jag vet. Det är ju bara två bakljus och själva sensorslingan, tre kontakter totalt.
Jag hade själv problem med ljuset till släpvagnen men upptäckte det först när jag skulle koppla en släpvagn som använder alla stiften i kontakten. Mitt släp använder uppenbarligen inte alla stift. Orsaken var en säkringen i centralen som sitter vänster bak i bagageutrymmet.Säkringsbyte och saken var klar.Att PDC-slingan skulle påverka släpljuset är väl som du skriver lite väl långsökt. Det kan ju vara så enkelt att du påverkat släpljuskablaget när du rev ner för att byta sensor. PDC slingan är ju ökänd för att få skavsår men det rör ju inte släpljuskablaget.
/Martin
Inte helt omöjligt att jag dyker upp några timmar. Övernattar inte.
/Martin
Anmäld och klar. Jepp, vill gärna ha en brobiljett T/R.
/Martin
#5102Jag kommer.
/Martin
Jag kan vara intresserad av GAPIIDToolBT. Bor utanför Höör.
/Martin
EDIT: Kom ju på att IIDTool inte funkar med Td5 och till D3:an har jag redan annan motsvarande till så jag backar ur. Sorry…
/Martin
- Det här svaret redigerades för 7 år, 4 månader sedan av .
- Det här svaret redigerades för 7 år, 4 månader sedan av .
Fanns en tråd i gamla forumet om att fjärrstyra webaston. Jag gjorde en lösning på min Defender för att fjärrstyra med app över GSM-nätet. Funkar fortfarande. Finns en del andra tips där. Jag hade samma behov fast på Sturup 🙂
/Martin
http://slrk.egetforum.se/viewtopic.php?t=18176
- Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av .
- FörfattareInlägg