Denis Blomström

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 304 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Oil Leak Tracking #77276

    Hi Michael and Thanks !
    Best of luck to you !

    som svar på: Oil Leak Tracking #77231

    hur byter man fuel pressure regulator…skruvar bort stycket med anslutningsslangarna ? och sedan ?
    nyfiken eftersom troligen vår Defender Td5:a -00 åxå läcker diesel…

    som svar på: oil in ECU connector #76687

    verkligen bra med användbara tips oavsett vem som kommer på ide och/eller den som sprider detta till oss behövande 🙂 tumme upp !
    och God Jul och Gott Nytt År
    önskar Denis & Liselotte

    som svar på: oil in ECU connector #76650

    bra tips ! och under tiden oljan fortfarande ”rinner ner” borra ett litet hål i anslutningens underdel, så rinner oljan ut i stället för in i ecu*n (se tidigare tråd i ämnet)
    Lycka till !

    som svar på: Är det här rimligt pris för en Defender 2002? #76510

    priserna varierar som nämnts…carandclassic.co.uk där utannonseras det mesta te.x. Series 2A 109 -70 för 14000 pund ”as stated”, Series 3, 22000 pund, Series 2A Doormobile -67 40000 pund osv…
    Defender åxå efter skick förstås, -98 110 12950 pund, -12 110 22995 pund…men finns naturligtvis fler att välja på däröver 🙂

    kul i alla fall att Brittiska bilar har bra samlarvärde…gäller naturligtvis samlarbilar från andra länder åxå 🙂 och att reservdelar fortsätter att tillverkas…

    som svar på: Är det här rimligt pris för en Defender 2002? #76008

    ja nu börjar våra ögonstenar närma sig sitt rätta värde 🙂

    skämt åsido…barnsligt förtjust i Brittiska bilar…hittade precis en Morris Cooper S från början av 70 talet, i England annonseras den ut för 568000:-(SEK) !
    gav 1500 spänn för en sådan när det begav sig 🙂 appropå prisstegring…

    som svar på: högt k-värde #75729

    vid senaste besiktningen mättes inte ens K värdet…”gamla Bettan” har nått mogen ålder nu och slipper undan med blotta förskräckelsen 🙂
    går nu fin fint med Mastaz hjälp och är verkligen pigg för sin ålder !

    som svar på: Är det här rimligt pris för en Defender 2002? #75622

    Ja det stämmer Peter 🙂 snyggt ekipage var det åxå !

    som svar på: Är det här rimligt pris för en Defender 2002? #75588

    tja vi får väl avvakta och se om den säljs 🙂 inte förvånad…högsta priset jag sett (för några veckor sedan) var över 800′ för Defender med släp…var inte ute på Blocket särskilt länge…

    intressant med priser på våra klenoder…prisbilden varierar verkligen…jämför Sverige med UK te.x. och USA…

    som svar på: Beställa från UK? #75538

    ang Lrparts…mitt fel ! hittade prylarna till sist ! ingen skugga över Lrparts !!!

    som svar på: Larm/startspärr Defender 2012 #75518

    någon som lyckats med konststycket att bygla utan att byta ecu ?

    som svar på: Nytt chassi 109 STW #75483

    fantastiskt !!! bara att gratulera !

    som svar på: Beställa från UK? #75474

    kanske bra att ange att man är medlem i LR klubben och på det sättet kan få leverantören att förstå att man delger sina erfarenheter till andra tilltänkta köpare …
    kanske info från klubben till leverantörerna, om hur många medlemmar vi är i klubben, om inte annat framkommer potentialen ”om man som leverantör” sköter sig …finns säkert många fler förslag på hur vi kan göra bra leverantörer bättre och varna för de som inte håller måttet…

    som svar på: Beställa från UK? #75438

    jaha nu har jag fått leveransen från Lrparts…alltså bara hälften av delarna jag beställt och betalat för, ! ingen följesedel eller annat meddelande om varför de inte levererar…har mailat dem och återkommer med mer info…

    som svar på: Larm/startspärr Defender 2012 #75306

    kan inte svara på hur det är på nyare Defendern (dvs Td4:an) men på vår Td5:a -00 gick det utmärkt då vi bytte till fast/economi ecu och byglade en av Immobiliserns kontakter…kanske någon som lyckats med konststycket att bygla utan att byta ecu eller genom annan ”operation”?

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 304 totalt)