Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Hi Michael and Thanks !
Best of luck to you !hur byter man fuel pressure regulator…skruvar bort stycket med anslutningsslangarna ? och sedan ?
nyfiken eftersom troligen vår Defender Td5:a -00 åxå läcker diesel…verkligen bra med användbara tips oavsett vem som kommer på ide och/eller den som sprider detta till oss behövande 🙂 tumme upp !
och God Jul och Gott Nytt År
önskar Denis & Liselottebra tips ! och under tiden oljan fortfarande ”rinner ner” borra ett litet hål i anslutningens underdel, så rinner oljan ut i stället för in i ecu*n (se tidigare tråd i ämnet)
Lycka till !priserna varierar som nämnts…carandclassic.co.uk där utannonseras det mesta te.x. Series 2A 109 -70 för 14000 pund ”as stated”, Series 3, 22000 pund, Series 2A Doormobile -67 40000 pund osv…
Defender åxå efter skick förstås, -98 110 12950 pund, -12 110 22995 pund…men finns naturligtvis fler att välja på däröver 🙂kul i alla fall att Brittiska bilar har bra samlarvärde…gäller naturligtvis samlarbilar från andra länder åxå 🙂 och att reservdelar fortsätter att tillverkas…
ja nu börjar våra ögonstenar närma sig sitt rätta värde 🙂
skämt åsido…barnsligt förtjust i Brittiska bilar…hittade precis en Morris Cooper S från början av 70 talet, i England annonseras den ut för 568000:-(SEK) !
gav 1500 spänn för en sådan när det begav sig 🙂 appropå prisstegring…vid senaste besiktningen mättes inte ens K värdet…”gamla Bettan” har nått mogen ålder nu och slipper undan med blotta förskräckelsen 🙂
går nu fin fint med Mastaz hjälp och är verkligen pigg för sin ålder !Ja det stämmer Peter 🙂 snyggt ekipage var det åxå !
tja vi får väl avvakta och se om den säljs 🙂 inte förvånad…högsta priset jag sett (för några veckor sedan) var över 800′ för Defender med släp…var inte ute på Blocket särskilt länge…
intressant med priser på våra klenoder…prisbilden varierar verkligen…jämför Sverige med UK te.x. och USA…
ang Lrparts…mitt fel ! hittade prylarna till sist ! ingen skugga över Lrparts !!!
någon som lyckats med konststycket att bygla utan att byta ecu ?
fantastiskt !!! bara att gratulera !
kanske bra att ange att man är medlem i LR klubben och på det sättet kan få leverantören att förstå att man delger sina erfarenheter till andra tilltänkta köpare …
kanske info från klubben till leverantörerna, om hur många medlemmar vi är i klubben, om inte annat framkommer potentialen ”om man som leverantör” sköter sig …finns säkert många fler förslag på hur vi kan göra bra leverantörer bättre och varna för de som inte håller måttet…jaha nu har jag fått leveransen från Lrparts…alltså bara hälften av delarna jag beställt och betalat för, ! ingen följesedel eller annat meddelande om varför de inte levererar…har mailat dem och återkommer med mer info…
kan inte svara på hur det är på nyare Defendern (dvs Td4:an) men på vår Td5:a -00 gick det utmärkt då vi bytte till fast/economi ecu och byglade en av Immobiliserns kontakter…kanske någon som lyckats med konststycket att bygla utan att byta ecu eller genom annan ”operation”?
- FörfattareInlägg