Denis Blomström

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 304 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • ett tips kan vara just startspärren…som jag hade problem med, många gånger t.e.x. vid batteribyte eller annan gång då batteriet av någon anledning kopplades bort då gick startspärren i…och sedan blev ju ”proceduren” med öppna stänga förardörren/vrida startnyckel följden.
    När omprogramerad ecu monterades (Masdaz) ”kopplades” startspärren bort med instruktioner från Masdaz och allt blev frid och fröjd med ökad effekt/lägre bränsleåtgång.
    Startspärren på Defender från 2000 är monterad bakom hastighetsmätaren…hyggligt lätt att demontera/koppla bort. Vet inte var den sitter på en 2002:a …någon med annan erfarenhet kanske kan tipsa dig.
    Lycka till !

    som svar på: Växellådsproblem på s3 1977:a. #100925

    kanske värt att kolla så kopplingen verkligen fungerar som den skall…läckage eller huvudcylinder med genomläckage ? och går 2:an i riktigt ?
    hoppas att någon med erfarenhet av liknande kan vara till hjälp…
    Lycka till !

    som svar på: RoverLand 1 2022 #100461

    tumme upp för RoverLand och alla nyttigheter som delges här på Forum !

    som svar på: Defender 110ccpu #100229

    med förhoppning om att din Defender går som den skall…hur gick det ?

    som svar på: ”gangsterkeps” #100119

    de som jag hittat på nätet är lite klumpiga…kanske någon som gjort sin egen ? eller finns olika modeller kanske ?

    som svar på: Svar på Finns fråga #100020

    håller med föregående kloka inlägg !

    /Denis

    som svar på: Värdering Defender Td5 #98358

    på nätet ser man Defenders till salu för kring 200´, just modellerna utan allt för mycket elektroniska finesser kan tilltala en del och med frisk bakstam och fint skick för övrigt med de renoveringar du beskriver kan säljas för betydligt mer…finns säkert medlemmar med tips från egna försäljningar ?

    Lycka till !

    som svar på: Oljor Defender 300tdi 98 #97995

    aldrig fel att prova, själva ”upptäckte” som vi tidigare skrivit…att MTF 94 gav något sämre resultat vid varm motor men något lite bättre resultat vid kall motor (jämfört med Castrol)…men som sagt väldigt små differenser…ska prova ATF som rekommenderas av en del seriösa ”Defender firmor”…

    vänligen
    Denis & Liselotte

    som svar på: framstolar Defender #96775

    Hej Ingemar,
    har precis skickat meddelande till dig.
    /Denis

    som svar på: offeranoder till Defender #95885

    skulle gissa att både stål och aluminium kvaliteterna var bättre förr…om inte annat ”tjockare”…men ändå vilken skillnad …

    som svar på: offeranoder till Defender #95816

    Tack Per för dina erfarenheter,
    låter logiskt, offeranoder där man befarar ständig vatten/fukt…lärde mig svetsa på mina gamla Hundkojor med + jord…

    undrar varför vår S2A är ”felfri” från angrepp medan vår Defender var på många ställen angripen…nu åtgärdad (blästrad/zinkad)…båda är utsatta för saltade vägar nu i vintertid…

    appropå allt annat, vilken bra värme det är i S2:an…mer värmeförluster i gamla dieslar kanske…men ändå 🙂
    bra vinterbil S2:an…kan inte ”spinna loss” ens med hela 60+ hästar 🙂

    nu går vi mott ljusare varmare tider t.o.m. här på Österlen nu med + grader

    /Denis

    som svar på: lås till skjutrutor #94672

    LR parts i Danmark fixade nya och fina !

    som svar på: apropå dragvikter #94203

    utan reaktion ingen förändring…sunt förnuft borde råda…bättre bromsar och dragförmåga borde gå före stipulerad vikt…vet ej vad som råder i EU eller i Storbritannien…
    ”riktigt körkort” innehåller kanske flera bokstavskombinationer 🙂

    som svar på: lås till skjutrutor #94112

    hittade precis hos Craddock…men har någon 4 st fungerande att sälja vore jag tacksam

    Denis

    som svar på: Premiär #92499

    Vilken trevlig tråd ”Premiär” !!!

    Tack alla som delar med sig !

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 304 totalt)