Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Mina torkare gick inte efter sommaren, fick smörja ganska mycket och dra dom manuellt med en rörtång fram och tillbaks innan de till sist kom igång som de skulle. För att komma åt att smörja i axeln så fick jag lyfta av torkararmen. Visserligen på en D2, men tror det kan kärva i axeln på alla modeller.
Gissar nu kan träffa ett gäng upplännngar vid norra avfarten i Uppsala. Ta kontakt med #125 Lasse Eriksson. De planerar åka därifrån strax efter kl 9.
Finns D2 Facelift V8or med difflock som tillval, men de är väldigt ovanliga, jag har sett tre stycken de senaste 10 åren… och då har jag sett en hel del D2 😉
Men det går att fixa till efteråt! Lättare dock att göra det om man köper en 99-01 som har bitarna som behövs inuti fördelningslådan, men annars går det att eftermontera också, men kostar förstås en slant.
Hål är rakt igenom plåten, som man kan se eller trycka något igenom.
Utrusta dig med hammare, stålborste, kniv/mejsel eller annat lämpligt verktyg, sedan är det bara att gå lös och borsta, knacka och skrapa. Du känner snart om det är plåt eller bara kex.
Tack för att ni fixat till så man kan se vilka trådar som är olästa, men nu väntar vi ivrigt på en funktion att man kan lista dessa trådar också! När det kommer så kan man börja använda detta på riktigt igen! 🙂
Ser ganska normalt ut. Värst brukar det vara på rambenen på varsin sida om bränsletanken. Är det rosthål där så är det inte bra och behöver lagas. Har det ännu inte rostat hål så kan det fortfarande gå att rädda lite enklare. Bäst ser man om man lyfter mattor, men det är svårt att göra vid en enkel provkörning, då man måste skruva loss lite skenor för att komma åt.
Tror det är tänkt att det ska komma, men än så länge finns bara 2/2016 som ett test.
Hej Peter, jag ska kolla upp vad status är åt dig!
Bra smak! Jag har både blå och grön D2 Td5, kommer troligen aldrig att sälja dom dock 😉
Verkar som glapp i strömförsörjningen till den datorn som ska hålla reda på tiden. Har du analog klocka precis som jag? Men man ställer ju tiden på touchskärmen, borde lagras i någon ECU’s RTC.
Sorry, inte mycket till hjälp. Men det för iaf traditionen vidare från Freelander 1, de tappar också tiden, men då är det fel i själva displayen.
Jag följde Palles tips om Gravatar och fick det att funka. https://vps.slrk.se/forum/topic/nya-forumet-fragor-och-funktioner/page/3/#post-36199
Ganska mycket som skiljer för en Gripen bil mot en standard. Bland annat så är ju torpeden utbytt, inte troligt man byter tillbaks, sen är det ju värmepaket och alla andra större karossdelar. Verkar otroligt att man bygger tillbaks en gripen till att bli som de såg ut från Solihull.
Bilder på den aktuella bilen vore intressant!
Har den alltid sänkt sig när du öppnar dörren? Kanske någon som byggt om i systemet som ville ha lägre lasthöjd tidigare?
Funktionen att sänkta finns i BCU och den känner ju av vilken dörr som är öppen, så det är inte omöjligt, om än långsökt.
Har du byggt shuttle valve så du vet att den får bra kontakt med jord? Googla så hittar du instruktioner för detta.
Jag har gjort det på ganska många D2 och några andra LR’s vid det här laget, instruktion och mer info finns här https://vps.slrk.se/forum/topic/hur-hittar-jag-mitt-chassinummer/
- FörfattareInlägg