Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Välkommen Jonathan, kunskap och resurser är något som alltid behövs i ideella föreningar.
Angående lästa/olästa inlägg så är detta enligt mig en av de absolut mest väsentliga funktionerna för att forumet ska fungera att läsa. Jag tar hellre lite långsamt forum än att vara utan detta.
Vart tog avdelningen Medlem vägen? Med bland annat underrubrikerna Om klubben i allmänhet och Våra Land Rover, den del som bara sågs av inloggade medlemmar? Nu syns den inte trots att jag är inloggad.
Synd på Tapatalk, det hade löst många funktioner!
Tack för att ni jobbar och sliter med detta.
- Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av .
- Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av .
- Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av .
Se till att skaffa en med luftfjädring bak, de går mjukare än de på spiraler.
Vad hände med det där sträcket i vänsterkanten som visade på nya inlägg? Det finns inte kvar längre. :S
Brukar vara enkla att byta, förutom hur rostigt det är. Borsta rent med stålborste, spreja rostlösning/WD40/5-56 eller liknande och sen bara att skruva på. På länken nedan kan du säkert hitta rätt del.
Ja där har du måtten som avgår tjockleken på packningen. RAVE är den elektroniska versionen av verkstadshandboken.
Ja du ska smörja lager och bultarna med lite olja, men som sagt hålen får inte innehålla någon olja eller annan vätska, har man inte tvättat eller droppat nåt ner där så ska det inte vara någon fara.
Har du RAVE? Annars är det en bra start, jag tror att måtten står där. Har den inte tillgänglig för tillfället så kan tyvärr inte kolla.
Ja det ska komma diesel i returen till regulatorn. Jag har lyckats lösa det genom att pressa ihop slangdelen på returen med en plattång för att öka trycket där och fortsätta köra luftningsproceduren. Slangen har varit ansluten till båda sidorna när jag gjort detta. Felet är troligen att du fortfarande har luftficka i toppen.
Fortgår kopiering av gamla trådar? Jag saknar trådar i teknikdelen och även sektionen för ersättaren till Defender… http://slrk.egetforum.se/eftertradaren-f169.html
Tacksam om dessa kopierades in här.
Det går att flytta över ECU’er men det större problemet är att det blir svårt att besiktiga med den starkare motorn. Td5 är också ganska lång och det blir trångt i en series att få ner den i motorutrymmet.
Sommarträff 26-29 juli, vecka 30, enligt vad Bert meddelade på infomötet nu ikväll.
Höstsafarit har jag inte hört nåt om ännu.
Häromveckan så kom körde jag bredvid ’Hannah’ på E4 norrut, alltid trevligt med någon som vinkar och blir glad när vi ses. Vi lite tokiga entusiaster ses ute i trafiken som envisas med att köra våra gamla LRs. 😀
Det var ett stort samurajsvärd upptryckt på bakre sidorutan. Gjorde givetvis att man undrade vilket uppdrag man var ute och körde på?!
- Det här svaret redigerades för 6 år, 9 månader sedan av .
Jag tog av torkararmen, sitter med en mutter.
Sedan sprejade jag riktigt med WD40 i flera omgångar och lät det vänta en stund emellan. Sprejade in mellan axeln och röret den sitter i, du ser det bättre om du tagit loss torkararmen. Ser lite annorlunda ut på en D2, där kunde jag lossa länkaget till motorn och vrida på det med en rörtång, från början satt det helt fast men med tid och upprepad behandling av WD40 och även vanlig motorolja så började det röra sig lite.
Du kan läsa mer här: http://www.defender2.net/forum/post580144.html
Jag har samma problem med 7-sits och 5-sits, finns båda varianterna dels de som är registrerade som 7-sits men endast har 5 sittplatser och så de som är tvärt om. Jag har själv en 7-sits som är registrerad för 5. Men nu är den ombyggd för 6 sittplatser.
Angående att registrera om den så är det nog lönlöst, svårt och dyrt att få nya intyg från Land Rover och sen att få det besiktigat. Jag försökte med det på en D2 för 6 år sedan, gav upp till sist.
BCU stänger normalt av all höjdjustering så snart en dörr är öppen. Är det inget reellt problem så skulle jag gå vidare och fixa med andra saker så länge.
Använd en sån där rörkap som man har till VVS, som man snurrar runt och skär in i röret, blir det lite spån tar du bort det, vet fler som gjort så och det gått bra.
- FörfattareInlägg