Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
- 2023-03-23 kl. 21:58 som svar på: ”Vibrationer i bil vid vanlig körning” vad kan det betyda? #117443
Off topic (utrikiska för att vi glider från ämnet) så ska knutkorsen sitta ”fel” på framkardan till RRC sedan start 1970 och förmodligen alla äldre LR med stel framaxel. Det beror på att pinjongaxel och utgående axel ur fördelningslådan inte är i samma plan (lutning mot marken). Skrev en artikel i roverland för längesedan som dessutom gått i repris som är en översättning från engelsk tidning. Artikeln förklarade varför LR kompenserade eller åtminstone dolde vinkelfelet med att ställa knutarna fel. Nyare modeller har man löst detta med en dubbelknut i ena ändan på kardan.
Hej!
Detta finns fortfarande kvar i förrådet. Ingen intresserad?Jag har nya Contitech liggande, se min annons under säljes.
Kommer felkoderna tillbaka efter du nollat dom? Felkoderna kan vara felaktiga, men det finns andra felkoder för xyz-switchen.
Det kan vara idé att kolla så inte kablaget till lådan har skaft mot något, klipset som håller kablaget ovanpå lådan brukar vara där det kan skava.Ja original tempmätare är inte kopplad till sensorn utan till motorstyrningen. Och mätarn har i princip 3 lägen, kall, normal och för varm. Sätt tillbaka original sensor och koppla in, motorn kommer inte att gå som den ska om motorstyrningen inte vet hur varm motorn är. Din nya tempmätare och sensor kan du använda , men får hitta på ett sätt att montera givaren, Mats lösning med slangadapter är enklast.
Det funkar, men på de RRC och D2 jag haft så läcker styrsnäckan när det blir kallt med dextron2/3. Med den rekommenderade så läcker dom inte. Jag har använt Ravenols motsvarighet till CCF-oljan.
Kanske syntetisk atf funkar men har inte provat.Hej.
Ramen är fri från rost, nyligen haft ner tanken och kollat och rostskyddat. Besiktigad till september.
AC fungerar och övrig el.
ACE pumpen urplockad i förebyggande syfte pga rören bak och fördelningslådan läcker är felen på bilen.Nu har jag hittat något annat som lockar, plus att en Freelander 2 har blivit vardagsbil, så TD5 discon är till salu.
Kom med ett bud lite kvickt så kan det bli affär. Det mesta om bilen står i första inlägget.
Finns utanför fjärås, söder om Kungsbacka.Låser den alla dörrar när du låser?
Tänds innerbelysningen när du öppnar förardörren? Får du kvitteringen när du ska nyckla EKA-koden? Det kan vara kabelfel eller fel på switcharna i dörrlåset. Om centrallåset reagerar på nyckeln åt bägge håll är nyckelswitcharna ok, då borde eka fungera. Larmmottagaren är samma för alla d2 i europa. YWY000080 heter den, har nyss bytt på min.
Jag vet att det går med Nanocom, har inte erfarenhet av Hawkeye. En förutsättning är dock att att bilen är avlarmad med EKA-koden innan man kan modifiera inställningarna. Man kan stänga av larmet och startspärren helt om man vill, eller välja att nyckeln kan stänga av.
Felet är antagligen mottagaren för nyckeln som sitter i taket. Den kan bytas utan att man behöver programmera något.2020-12-20 kl. 15:09 som svar på: Svårstartad och luktar bensin, drar mycket mer per mil än förr #76561Kolla lite kan du ju göra och kanske få en ledtråd till felet. Det läcker antingen genom bränsletrycksregulatorn eller att en eller flera spridare hängt sig i öppet läge (mekaniskt eller elektriskt). Borde synas på tändstiften om en eller flera är blöta. Inte bra med så mycket bensin för katalysator, har antagligen spätt ut motoroljan också.
Jag hade lite sporadiska problem som pekade på vevaxelgivaren. Den här killlen kan leverera ett nytt kablage från vevaxelgivare till ECU.
https://www.ebay.co.uk/str/landroverconnectors det är inte listat på hemsidan men mejla honom och fråga efter CPS Harness. Mycket gediget gjort och löste mitt problem.- Det här svaret redigerades för 4 år, 4 månader sedan av .
Nybesiktigad idag.
Ja, den finns kvar.
- FörfattareInlägg