Johannes von Rosen

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 70 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Läckande td5 #105992

    Skulle ändå gissa att läckaget hö bak beror på bränsletrycksregulatorn. Ett återkommande bekymmer. Behöver bytas, räkna med 2-3 timmars jobb, om Du gör det första gången (går mycket snabbare om Du gjort det förut och regulatorn också bytts någon gång förut).
    Läckaget hö fram kan jag bara gissa och rekommendera att kolla oljekylaren samt anslutningarna.

    som svar på: Beställa delar från utlandet #105663

    FWD-Ebner (https://fwd-ebner.de/)
    Bäst av alla…

    • Det här svaret redigerades för 2 år, 4 månader sedan av .
    som svar på: Hjulinställning #100714

    Kolla med killarna på Vianor, Eriksfältsgatan. De borde kunna hjälpa Dig.

    som svar på: Hjulinställning #100653

    Håller med, på en sådan bil skulle vilken vettig verkstad som helst kunna fixa det. Vart någonstans i vårt avlånga land befinner Du Dig?

    • Det här svaret redigerades för 2 år, 7 månader sedan av .
    som svar på: Oil Leak Tracking #76764

    My bet is on the fuel pressure regulator…

    som svar på: Vem kan fixa större rostlagning, hela bilen? #76666

    Har Du kollat med Göran Kastell (utanför Falkenberg)?
    [url=http://www.kastellsbil.se]Kastells Bilservice[/url]

    som svar på: Vem kan fixa större rostlagning, hela bilen? #76604

    Vart någonstans i vårt avlånga land befinner Du Dig? Kan underlätta att hitta någon i närheten av Dig.

    • Det här svaret redigerades för 3 år, 11 månader sedan av .
    som svar på: oil in ECU connector #76601

    Welcome to the Td5-Troubles-Club! Oil int ECU harness is a very common fault with Td5 engines. Usually, if no major damage has been done yet, it will be sufficient to replace the injector loom.
    The main harness can be flushed with some solvent. Make sure you disconnect the plug to the ECU in order for the stuff to drain. Leave it disconnected for as long as possible, if you don’t have to use the vehicle, of course. You will have to clean the ECU-connector with a suitable solvent repeatedly until the major part of the oil has left the harness and no further soiling can be detected. This may take a while.
    As long as your truck doesn’t show any other symptoms, you should not have to worry. If you feel really adventurous you even may wish to open the ECU and give it a clean out, but I don’t think this effort is required in your case. Keep your fingers crossed.
    Cheers, mate, and Good Luck!

    som svar på: Help Please Fuel Pump Noise #75890

    Hi again Michael
    Much easier to use the two locknut setup IMHO. With the staked nut you’ll need the spacers and an awful lot of torque to tighten the nut. You will need a new staked nut as well.
    Haven’t checked out the videos yet, so I cannot comment on these. Will do so in time.
    You’ll gain experience along the way, no worries. And even those of us who have been doing their fair share of spanner throwing are in for a surprise or two every now and then. That’s the charm of Land Rovers, isn’t it?

    Cheers
    Johannes

    som svar på: Help Please Fuel Pump Noise #75845

    Magic! Thanks for the feedback :D. Good on ya’! Hope the noise will go away. I’ll have to cut a hole in my truck’s floor as well at some point. Have still not got round to it so far.
    With regard to the Landys, you will learn quickly. The mechanics in the Army didn’t have to worry about those modern gadgets since the Td5 never got drafted :-).
    As for the brake discs, yup, it’s a major bother. Rather messy and cumbersome, but quite straightforward, actually. Luckily the job doesn’t need to be done that often. Make sure you have the right tools at hand (you’ll need a 52mm-size nut/spanner) and, if your car still has the staked locknut/spacer design that was introduced with the Td5, have a think about converting it to the earlier arrangement with double locknuts as it will make life easier next time.

    Cheers
    Johannes

    • Det här svaret redigerades för 3 år, 11 månader sedan av .
    som svar på: Help Please Fuel Pump Noise #75817

    Mine has been doing the same for the last 100.000kms or so. Sometimes it squeals, sometimes not. So my advice: Don’t despair yet! I’d try some Diesel additive, drive a few miles and see if the noise disappears. Most often it does.
    Removing the fuel tank is a pain in the proverbial, I agree. Alternatively, you can always drill a hole through the floor of the luggage compartment (as you stated already). You will get some templates online to assist you in finding the correct spot.
    Cheers

    • Det här svaret redigerades för 3 år, 11 månader sedan av .
    som svar på: Eldriven Range Rover #75346

    Koolt projekt definitivt! Har tyvärr ingen bil för Dig men är mycket intresserad i Ditt projekt. Tips: leta efter en RR med V8, de är vanligtvis billigare än dieseldrivna.

    som svar på: Försäkring? #72202

    [url=https://www.bilsportmc.se]Bilsport och MC[/url]

    • Det här svaret redigerades för 4 år, 2 månader sedan av .
    som svar på: Däck/Hjul Defender -02 #71933

    ANR4636 – standard steel rims, 5.50Fx16, [b]tube type[/b]

    som svar på: Däck/Hjul Defender -02 #71898

    Vilka plåtfälgar använder Du? Är dessa avsedda för slang måste Du montera slang. Är fälgarna avsedda för slangfria däck, kan Du montera utan slang. Om Din däckkille säger att Du behöver slang finns det en stor chans att han har rätt. De nyare LR plåtfälgar borde dock klara slangfria däck.
    Jag skulle definitivt byta alla fyra däck. Om något av de äldre är i hyfsat skick fortfarande kan Du ju spara det som reserv.

    • Det här svaret redigerades för 4 år, 2 månader sedan av .
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 70 totalt)