Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Trevligt!
Vi har fått regn idag så vi satsar på att tända grillen till lunchen.
Finns på 0730-312075 om det är något.Kul!
Samling torpet Ören kl 10.00
Om det inte råder eldningsförbud så ordnar jag en korvbrasa vid lunch.Ändring, vi ordnar lite grill för de som vill sota en korv eller så
Kul!
Vi ses vid torpet Ören kl 10 imorgon!
Lite tveksamt om vi vågar grilla ute med tanke på torrt väder och vind, så ta med det ni vill äta/fika som inte kräver grill den här gången.
Karta finns här: https://vps.slrk.se/topic/vagbeskrivning-till-lunda-flygfalt/
Jag finns på 0730-312075- Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av .
Du får trösta dig med att försäkringskostnaden ändå bara är en bråkdel av värdeminskningen 🙂
Låter tyvärr inte som helt orimliga förslag du fått. Skulle tro att man hamnar därikring, men såklart beroende på miltal, ort, skadehistorik osv.
Betalar runt 10k/år för vår FL2 (massa mil/år) och drygt 8k/år för D4, det känns inte orimligt att din RRS ligger lite dyrare än dem?
Hoppas du hittar nåt bra och billigt alternativ och delar med dig här 🙂Låter märkligt. När motorn varit avstängd en stund (minst 10 min) och bilen står plant ska ju oljenivån synas där. Hur mkt olja fyllde du på?
Såg du oljenivån där innan bytet?Ingen spricka i intercooler eller i anslutande slangar?
Låter bra, då kör vi en träff nu på söndag! Samling vid torpet Ören kl 11.00
Tänker att vi avstår från gemensam grillning den här gången för att undvika onödig närkontakt, så ta med nåt att äta som inte behöver sotas över eldDet är inte så lätt som att nyare generellt är bättre, eller att det skulle finnas en tydlig brytpunkt mellan dålig/bra kvalitet. Det är mera så att olika modeller i olika generationer har olika förtjänster och även olika typiska problem. Varje ny modell innebär lösning av några saker och introduktion av några nya….
Så om du skriver vilka modeller och år du letar efter kan du få mer konkreta tips om vad som gäller den modellen/generationen.Knall på stargas kan ju antyda att gnistan kommer vid fel tillfälle, kolla att rotorn i fördelaren sitter som den ska. Kolla även tändläget med stroboskoplampa.
Är gnistan kraftfull och rätt timad borde den gå på startgas (om det får luft och blir av med avgaserna)
Hur är det med fördelaren, blev inget knas med den när du bytte delar?
Ta det lugnt med att byta delar, blir bara svårare att hitta felet då, bättre försöka mäta sig fram, står tändningen rätt, får spridarna öppningspuls, är bränsletrycket OK, stämmer värden på temperaturgivare osv.Jodå, bakom vänster framljus, väl synlig när du öppnar huven: https://www.disco3.co.uk/gallery/albums/userpics/10700/D4_FBH.jpg
Du borde kunna hitta en sån här etikett: https://i.ebayimg.com/images/g/dcMAAOSwF7lb5YV-/s-l1600.jpgJodå, du borde se nåt liknande bakom vänster framljus under huven: https://www.disco3.co.uk/gallery/albums/userpics/10700/D4_FBH.jpg
På den ska det sedan sitta en liknande etikett: https://i.ebayimg.com/images/g/dcMAAOSwF7lb5YV-/s-l1600.jpgJadå, under huven bakom vänster lyse borde det sitta nåt liknande: https://www.disco3.co.uk/gallery/albums/userpics/10700/D4_FBH.jpg
På den ska det sitta en dekal: https://i.ebayimg.com/images/g/dcMAAOSwF7lb5YV-/s-l1600.jpg- FörfattareInlägg