Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Ser bra ut, har gjort samma jobb för några år sedan med ett hembyggt verktyg som liknar det från Lazer. Som sagt så sitter de rätt bra så det behövs stadiga verktyg. Skönt när det är gjort! Lossa ”knuckle” gjorde jag med ”dubbelsläggametoden”
Nu håller vi på att svetslaga ramen vid sidan av tanken och bakre fjäderfästen på två D2’or, ett annat intressant arbete 🙂Långkörning i runt 90 kom jag nog drygt 50 mil på en tank, men lite blandat kallstarter, småkörningar och motorväg i 110-120 så går det mer, men runt 45 mil bör man få ut iaf. Då var den höjd 2″ och med 32″ hjul.
Jo, ca 45mil ska man få ut av en tank iaf om allt är rimligt i skick.
Antar att bromsarna inte ligger hårt på, det brukar ju märkas med värmeutveckling?
Antingen då om bränsletrycksregulatorn läcker in i insuget eller om motorstyrningen ger alldeles för mkt bränsle pga nån felaktig givare. Inte mkt annat att göra än att börja mäta upp mha verkstadshandboken.2020-12-15 kl. 13:33 som svar på: Svårstartad och luktar bensin, drar mycket mer per mil än förr #76326Låter ju som en bra idé att kolla under och runt tanken så det inte läcker bensin nånstans.
Inte så hemma på GEMS motorer, men har du en vakuumstyrd bränsletrycksregulator så kolla att inte membranet i den spruckit och den trycker bränsle in i motorn den vägen.
Annars är det väl en start att mäta tempgivare osv för att utesluta dem. Vet inte var den stått parkerad, avgnagda kablar är ju inte helt ovanligt, men kan vara lurigt att hitta.[quote quote=76245]Har själv ett liknande problem på min P38A
Svårstartad kall och luktar otroligt mycket bensin utanför+ att bilen drar kopiöst mycket mer bensin än den brukar, tankade 20 liter och nästan slut efter 3 mil.
Tomgången vandrar från ca 900 till 1500.[/quote]Starta gärna en egen tråd under Range Rover, det blir förvirrande att prata både Td5 och V8 i samma tråd, chansen att det skulle vara samma orsak till problemen är obefintlig. Är även bra om du berättar årsmodell på din RR, stor skillnad på om det är innan 1998 eller en nyare med Bosch insprutning.
Disco 1 och disco 2 har olika bultmönster, så de passar inte rakt av.
Range rover classic och Defender -2015 har samma bultmönster som Disco 1Har inte kört Wrangler, men kan lugna dig med att D4 trivs utmärkt på motorvägen, bra komfort och utrymmen på alla sju platser. Det är ju ingen sportbil, men kombinationen långfärd/äventyr/terräng hanterar den bättre än de flesta. Vi har 31″ AT däck på 20″ fälgar, är rätt lagom för vardagsbruk, oömma men utan att ta för mkt prestanda och komfort.
Perfekt, vi samlas vid torpet Ören (vanliga platsen) vid 10.00
Finns förutsättningar för lera 🙂- Det här svaret redigerades för 4 år, 2 månader sedan av .
Fläkten kan du prova snurra runt för hand, oftast är de fastrostade och helt stumma. Snurrar den runt för hand kan du prova att bygla i aktuell relähållare i motorrummet, då ska den starta.
Absolut.
Vi skulle behöva göra lite underhåll på några av slingorna samt rekognosera om det går att skapa några nya utmaningar på området?
Fritt fram för körning iaf då området är bokat.
Grillbrasa ordnasÄr det Paddock eller själva leveransen som tar tid? Använder de Parcelforce? Länge sedan jag provade dem.
Advanced factors är snabba och prylarna brukar vara hemma senast en vecka efter beställning
Famous four har också varit snabba i år och lev med DHL som går snabbt
Beställde senast av LR Centre Ltd, det tog ca en vecka för dem att plocka ihop det som var ”in stock” på hemsidan, sen skickat med Parcel force som inte är direkt snabba.Bara för att förtydliga, det är en Discovery 2 vi pratar om, både bilen och motorn? MY98 var väl främst Discovery 1 annars.
Varför byttes tändningslåset?
Har ni tillgång till Nanocom eller liknande?För att utesluta några delar så prova att först samma sak med lågväxel och se om det gör någon skillnad. Sedan neutral i fördelningslådan och prova vad som händer när du lägger i en växel. Vill också veta vad som händer med huvudlådan i neutral och koppling uppe, är allt som vanligt då eller några missljud?
Har Discon gått långt?Förstår jag det rätt att om du har friläge i växellådan och släpper upp kopplingen så är det något som bromsar motorn till stopp?
- FörfattareInlägg