Jim Phillips

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 53 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Glykol #121782
    Jim Phillips
    Deltagare

      Hej Stefan,

      Valvoline blir bra och ”long life”

      Mvh Jim P

      • Det här svaret redigerades för 1 år, 5 månader sedan av .
      som svar på: Koppling #120591
      Jim Phillips
      Deltagare

        Tack för info , det är rätt bra väder nu så passa på.

        mvh Jim P

        som svar på: Koppling #120079
        Jim Phillips
        Deltagare

          Hej Carl,
          Det var på den tiden (det var länge sen och minne är svag) som LR byte från 9 tum till 9,5 tum kopplingslameller.
          Jag kan tro at den diafjäder kopplings modell är till 9,5 tum. Om det gå att mäta dia på lameller på svänghjul? (22,86cm eller 24,13cm.)
          Mvh Jim P

          som svar på: Koppling #120002
          Jim Phillips
          Deltagare

            PS,

            Engång del 65 ramlade ut för mej.

            Mvh Jim P

            som svar på: Koppling #119997
            Jim Phillips
            Deltagare

              Hej Carl,
              Se ut som du här rätt koppling, det är svårt at skriva så jag lägga till några bilder av din två plattor.
              En till 2a och en till 3an
              Det kan vara bara en justerings moment, om alla hydromekaniska parts fungera som dom ska.
              Mvh Jim P

              som svar på: Koppling #119975
              Jim Phillips
              Deltagare

                Hej Carl,
                Din lägre bild se ut som en tidigare modellkoppling samma style som en series ettan.
                Den övre bild se ut som en senare modellkoppling samma style som en series tre.
                Bilen som är några år på nacken kan vara en blandning genom åren.
                Kan du visa en bild av ur trampnings lager? om det är hydraulikkontroll, problem kunde ligger där.
                Mvh JimP 126

                som svar på: Sökes – Discovery 2 Td5 Auto DiffLock 2002/04 #117521
                Jim Phillips
                Deltagare

                  Hej Ciaran,
                  jag här en Discovery 2 som inte används längre, jag föredra LR 90.
                  D2 td5 auto 2003 diff-lock har gott ca 17K sv mil metallic grön med svart inredning, finns lite söder om Stockholm.
                  Mvh Jim P 126

                  Jim Phillips
                  Deltagare

                    På Discovery 2 2003 här dom två små el motor i door lås en för upp och en för nere, av mekanik. och nyckel är mekanisk kanske samma på Freelander.

                    mvh JimP 126

                    som svar på: Ratt #115509
                    Jim Phillips
                    Deltagare

                      Hej Henrik,
                      jag har en moderna rätt på min LR 109 jag tror det är 15” Mountney.
                      Det fungera bra med originaldäck 7,50 x 16 inget servo, man lar se bara vrida rätt med motion.
                      Jag ändrad när stol var extra chock skumgummi och original rätt 17” var trångt.
                      Det var några år sen när prisena var mer förmånligt.

                      mvh Jim P 126

                      [attachment file=115510]

                      som svar på: Verktyg att ställa dieselpump i rätt läge CAV #102266
                      Jim Phillips
                      Deltagare

                        Hej Johnny,
                        jag har två 2,5 Nad motor
                        jag visa pumpläget (finns det punkt mark på din )
                        men det kräva bara några mm roterande att ställa på bäst läget.
                        Jag prövad på väg med en uppförs backa

                        JimP 126

                        som svar på: Temperaturbrytare och förgasarvärmare? #101816
                        Jim Phillips
                        Deltagare

                          Hej Mats, din först bild av termostathus så ut at vara från en nyare motor med en elektrisk temp mätare.
                          Den andre bild så ut att vara från en tidigare motor med en mekanisk temp mätare med ett kapillärt rör.
                          Är det samma motor ?
                          Choke tempbrytare kan finnas på topplock, andra brytare på Bowden kabel, (del 24)

                          [attachment file=101817]

                          som svar på: Temperaturbrytare och förgasarvärmare? #101815
                          Jim Phillips
                          Deltagare

                            Hej Mats, din först bild av termostathus så ut at vara från en nyare motor med en elektrisk temp mätare.
                            Den andre bild så ut att vara från en tidigare motor med en mekanisk temp mätare med ett kapillärt rör.
                            Är det samma motor ?
                            Choke tempbrytare kan finnas på topplock, andra brytare på Bowden kabel, (del 24)

                            som svar på: Temperaturbrytare och förgasarvärmare? #101719
                            Jim Phillips
                            Deltagare

                              Vilken motor finns i bilen?
                              Tidig motor hade en termo bryta på bak end av topplock, senare motor hade en termo brytare i topplock vid termostathuset andra sida från din bild.
                              JimP 126

                              som svar på: Temperaturbrytare och förgasarvärmare? #101600
                              Jim Phillips
                              Deltagare

                                Jag har inte tittade på ritning, men kan det vara till manuell choke varningslampa
                                med termo bryta på bensinmotor som varna med varm motor?

                                JimP 126

                                • Det här svaret redigerades för 2 år, 7 månader sedan av .
                                som svar på: Temperaturproblem #99081
                                Jim Phillips
                                Deltagare

                                  Hej Magnus,
                                  På min bensinmotor finns tempsensor bakom termostat hus, det har en elledning från tempindikator instrument till en varm känsligt motstånd till jord vid termostat hus. Instrument är matad med ca, 9volt från en små mekaniskregulator bakom hastighetsmätare, från 12volt till 9 volt, regulator mata bensinindikator i parallell, så kolla om det fungera.
                                  Terminal på tempsensor kan vara ca 780 ohm till jord på min kala motor.
                                  Mvh Jim P. 126
                                  Ps den fordon har en store kyla som är dimensionerad för varmt klimat och kyla för mycket i svenska vinter. Jag kör utan motor fläkt med temp styrd el fläkt och rad muff.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 53 totalt)