Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Hej Stefan,
Valvoline blir bra och ”long life”
Mvh Jim P
- Det här svaret redigerades för 1 år, 5 månader sedan av .
Tack för info , det är rätt bra väder nu så passa på.
mvh Jim P
Hej Carl,
Det var på den tiden (det var länge sen och minne är svag) som LR byte från 9 tum till 9,5 tum kopplingslameller.
Jag kan tro at den diafjäder kopplings modell är till 9,5 tum. Om det gå att mäta dia på lameller på svänghjul? (22,86cm eller 24,13cm.)
Mvh Jim PPS,
Engång del 65 ramlade ut för mej.
Mvh Jim P
Hej Carl,
Se ut som du här rätt koppling, det är svårt at skriva så jag lägga till några bilder av din två plattor.
En till 2a och en till 3an
Det kan vara bara en justerings moment, om alla hydromekaniska parts fungera som dom ska.
Mvh Jim PHej Carl,
Din lägre bild se ut som en tidigare modellkoppling samma style som en series ettan.
Den övre bild se ut som en senare modellkoppling samma style som en series tre.
Bilen som är några år på nacken kan vara en blandning genom åren.
Kan du visa en bild av ur trampnings lager? om det är hydraulikkontroll, problem kunde ligger där.
Mvh JimP 126Hej Ciaran,
jag här en Discovery 2 som inte används längre, jag föredra LR 90.
D2 td5 auto 2003 diff-lock har gott ca 17K sv mil metallic grön med svart inredning, finns lite söder om Stockholm.
Mvh Jim P 126På Discovery 2 2003 här dom två små el motor i door lås en för upp och en för nere, av mekanik. och nyckel är mekanisk kanske samma på Freelander.
mvh JimP 126
Hej Henrik,
jag har en moderna rätt på min LR 109 jag tror det är 15” Mountney.
Det fungera bra med originaldäck 7,50 x 16 inget servo, man lar se bara vrida rätt med motion.
Jag ändrad när stol var extra chock skumgummi och original rätt 17” var trångt.
Det var några år sen när prisena var mer förmånligt.mvh Jim P 126
[attachment file=115510]
Hej Johnny,
jag har två 2,5 Nad motor
jag visa pumpläget (finns det punkt mark på din )
men det kräva bara några mm roterande att ställa på bäst läget.
Jag prövad på väg med en uppförs backaJimP 126
Hej Mats, din först bild av termostathus så ut at vara från en nyare motor med en elektrisk temp mätare.
Den andre bild så ut att vara från en tidigare motor med en mekanisk temp mätare med ett kapillärt rör.
Är det samma motor ?
Choke tempbrytare kan finnas på topplock, andra brytare på Bowden kabel, (del 24)[attachment file=101817]
Hej Mats, din först bild av termostathus så ut at vara från en nyare motor med en elektrisk temp mätare.
Den andre bild så ut att vara från en tidigare motor med en mekanisk temp mätare med ett kapillärt rör.
Är det samma motor ?
Choke tempbrytare kan finnas på topplock, andra brytare på Bowden kabel, (del 24)Vilken motor finns i bilen?
Tidig motor hade en termo bryta på bak end av topplock, senare motor hade en termo brytare i topplock vid termostathuset andra sida från din bild.
JimP 126Jag har inte tittade på ritning, men kan det vara till manuell choke varningslampa
med termo bryta på bensinmotor som varna med varm motor?JimP 126
- Det här svaret redigerades för 2 år, 7 månader sedan av .
Hej Magnus,
På min bensinmotor finns tempsensor bakom termostat hus, det har en elledning från tempindikator instrument till en varm känsligt motstånd till jord vid termostat hus. Instrument är matad med ca, 9volt från en små mekaniskregulator bakom hastighetsmätare, från 12volt till 9 volt, regulator mata bensinindikator i parallell, så kolla om det fungera.
Terminal på tempsensor kan vara ca 780 ohm till jord på min kala motor.
Mvh Jim P. 126
Ps den fordon har en store kyla som är dimensionerad för varmt klimat och kyla för mycket i svenska vinter. Jag kör utan motor fläkt med temp styrd el fläkt och rad muff.- FörfattareInlägg