Forum › TEKNIK › Discovery › Discovery II (1999-2004) › Toppackningen – toppen är lyft, hur går vi vidare?
- Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2016-04-02 13:00 av .
- FörfattareInlägg
- 2016-04-02 kl. 10:06 #29284
[Originally posted by Klappmarkarn]
Edit – bytte namn på tråden nu när det gått från tankar till handling
————————————————————————————-
Är ju som jag skrev i en annan tråd inne på att byta toppackning på TD5:an. Lite tips från dem som kan är alltid välkommet
Jag vet att det finns tre olika packningar och jag funderar på att helt enkelt beställa en av varje och förhoppningsvis fixa bytet under en helg. OEM kostar knappt 500 kr hos Rimmer bros och jag slipper skruva sönder för att mäta och sen vänta en vecka plus 1 dag på delar.
Vad mer bör jag göra när jag ändå river? Har ett nytt spridarkablage och det tänkte jag byta när jag ändå håller på. Sen tänker jag alla packningar som tas loss. Vågar man köpa en Britpart packningssats från Paddock eller ska man satsa på Genuine eller OEM?
Oljeslangen till turbon.
Lite sugen på ett set silikonslangar som såklart en ny termostat.2016-04-02 kl. 13:00 #29286[Originally posted by Edfors]
Jag skulle inte köpa i blå förpackning, original köper jag till mina egna fordon.
Varför köpa tre olika packningar, kolla under vattenröret i framkant på vänstersidan av motorn, där sticker packningen ut och du kan se om du har 1-2-3 hål. Kan vara svårt att se om det är skitigt, men tvätta ordentligt och en bra ficklampa så brukar man kunna hitta det. Sen kan du leta reda på tråden jag skrev vid ett packningsbyte på Td5, finns lite längre ner om du söker.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.