22.57:- Dags att tanka?

Forum ALLMÄNT Övrigt snack 22.57:- Dags att tanka?

  • Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2022-12-15 15:33 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #112624
    Anders Odegran
    Moderator

      Frågan är ju om jag ska plocka ut bilen och åka och tanka upp?

      Är det ”billigt” nu eller kan det tänkas sjunka mer?

      Diskutera i smågrupper… ??

      #112633

      Det beror givetvis inte till liten del hur långt Du har till närmaste mack. Du kan ju rulla ner till Kortebo, då mår det vara lönt. För mig är en sväng till närmaste mack en resa på 3 mil. Inte lönt… Dessutom måste jag först få igång kärran?

      #112636
      Ray.S.
      Deltagare

        ”Plocka ut bilen” Har du ställt in den för vintern? Jag brukar använda seriebilen tills man börjar salta vägarna. Då tankar jag fullt med 98 oktan. Sedan får den stå tills saltningen upphör.

        mvh. Ray.S. nr. 86.

        #112645
        Anders Odegran
        Moderator

          Ställt in å ställt in, den står i ett garage med sommardäck. Saltar gör dom ju friskt i stan iom bussgatorna.

          Är den svårstartad Johannes? Snart släpper väl kylan.

          Vad tror vi om priset då? Är det botten eller sänks det m 10 kr vid pump, på sikt?

          #112669
          Ray.S.
          Deltagare

            Personligen tror jag nog att soppapriset kan komma ner lite. Men det är ju den lilla delen av totalpriset. Den stora delen är ju som bekant alla skatter, övriga avgifter och pålagor, som i sin tur är förklädda skatter, och dessa kommer aldrig att sjunka. Pengarna ska in till statskassan, helt enkelt. inget snack om saken, mjölkkossan måste leverera……….

            mvh. Ray.S. nr. 86.

            • Det här svaret redigerades för 1 år, 7 månader sedan av .
            #112725
            Anders Odegran
            Moderator

              Nu gick priset upp en 50öring och vinterdäcken är inte på så jag väntar. ?

              Det blir väl inte billigare hur länge man än väntar. Rimmar ju dåligt med nutiden.

            Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.