Havererad luftfjädring

Forum TEKNIK Discovery Discovery II (1999-2004) Havererad luftfjädring Havererad luftfjädring

#28870
SLRK Forum
Administratör

    [Originally posted by Klappmarkarn]

    Men du skriver att kompressorn går konstant om motorn är igång och dörrarna stängda så den verkar ju fungera. Låter lite märkligt att båda bälgar skulle ge upp samtidigt och läcka så mycket att kompressorn inte klarar att höja bilen men å andra sidan tycker jag att ett sånt läckage borde vara ganska enkelt att hitta. Kryp under bilen när kompressorn går. Lyssna, känn, spreja med såpvatten.

    Funderade själv på att konvertera till fjädrar eftersom det kändes mer driftsäkert. Jag kör LB-reggat utan säten där bak så komfortmässigt tror jag inte det skulle göra nån större skillnad. Platsen kompressorn tar kunde användas till annat, kanske ett extra batteri eller så?

    Men nivåregleringen är inte så tokig och vill man lasta lite tyngre i bilen står den rakt och fint med luftfjädringen utan att man behöver byta till extremt styva fjädrar. Så jag beställde två nya bälgar som jag ska montera i samband med höjningsklossarna. Kostade faktiskt inte så mycket.

    Får du verkligen ett helt kit för bara £80? Du behöver ju fjädersäten, fjädrar och stötdämpare så det är ett ganska stort projekt att konvertera.