Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
[quote quote=113262]Lycka till!
Om den lyser när det är så kallt är det kanske inte hela världen, i alla fall inte så länge den slocknar vid mer gynnsamt klimat. I sak är det förstås ett fel, men det går ju att leva med och är väldigt, väldigt vanligt.
Det är konstigt att de är så svårstartade kalla, men också ganska vanligt tyvärr. Troligen har du ett eller flera glödstift som är på väg att säga upp sig. Även en dieselbil ska ju starta i kyla.[/quote]Javisst! väldigt svårstartade! i kyla men som du säger väldigt vanligt. I vilket fall som helst måste bilen in för en check! för jag vet att jag har en dålig EGR ventil och den måste nog bytas!…god fortsättning!
Hej Pontus!! Kallt! ja verkligen, vi har haft 5 dagar i rad med minus 15 på nätterna och ett par gånger var den verkligen svårstartad! men sedan igår plus 4, regn och slask! jag tänker som du att fortsätter lampan att lysa så är det naturligtvis något som inte stämmer, har nu bokat in bilen för en check-up om detta!
- Det här svaret redigerades för 2 år, 7 månader sedan av .
Hej! ja jag fick tag på denna!…”iCarsoft EU Pro Bildiagnostik” 1800 kr! den visade: inget fel på luftfjädringen! positivt men dock kvarstår varför lampan lyser orange! pratade med
min Mek och han sa att lampor kan lysa utan den minsta anledning vilket jag är väl medveten om så han ska ta reda på felet. Glad i alla fall att det hela var Ok![quote quote=113009]
Hej igen! ja det här är inte alls mitt gebit! jag är Kirurg och kan bara operera! haha! Felkodsläsare? behöver jag koppla den till dator eller räcker det med själva läsaren? tackar!
Det är inte ”bara”. Många har nog skänkt en tacksamhetens tanke till dig.
mvh. Ray.S.[/quote]Hej Ray! tackar! jo det klart att man får tacksamhet! men det är också väldigt tacksamt att se friska patienter, speciellt efter omfattande
Hjärt Kirurgi!…..bilar!! dock ett helt annat vågspel!Hej igen! ja det här är inte alls mitt gebit! jag är Kirurg och kan bara operera! haha!
Felkodsläsare? behöver jag koppla den till dator eller räcker det med själva läsaren?
tackar![quote quote=112964]Jo, gissa kan man alltid göra och man kan också få viss vägledning om man tittar på hur bilen uppträder. 1. Sjunker fjädringen i någon ände eller hörn av bilen när den är parkerad över natten? 2. Om du sänker och höjer fjädringen ett par gånger med bilen på tomgång, går det som det ska eller kommer det meddelande om att bilen höjs sakta? 3. Om bilen står plant med motorn igång, jobbar kompressorn ofta eller bara någon enstaka gång?
Men rekommendationen om felkodsläsare är kvar, när lampan lyser betyder det att en felkod är satt och man får väldigt bra hjälp av att veta den. Läckande ventilblockstätningar, slitna kompressorer och ärgade kablar är andra vanliga fel[/quote]Tack Thomas, ska köpa en felkodsläsare idag! spar en massa pengar också!
[quote quote=112960]En ren gissning bara….. Kan det vara så att en gummibälg har börjat läcka, så att kompressorn får jobba övertid? Gummi är ju som bekant färskvara. När det börjar bli gammalt och hårt så kommer läckagen. Nu är jag dåligt insatt i din modell, men det är bara en tanke som slog mig.
mvh. Ray.S. nr. 86.[/quote]Kanske som Thomas säger är det bäst att skaffa en felkodläsare!
Hur kollar jag gummibälgarna? du menar att krypa under och kolla dem? kan man då se läckage?
Ok! nu vet jag! tack ska du ha! ja jag måste ha missat det där när jag läste instruktionsboken! vi har fått en köld knäpp här på gården, 5 dagar i rad hade vi minus 15 grader, skitkallt! men nu så stundar det plus grader!!…vilka svängningar!!
Tackar så mycket!! ja det kom igång också, gjorde precis som du sa och den startade!! märkligt!
- Det här svaret redigerades för 2 år, 8 månader sedan av .
Tack Thomas! ska kolla det!….annars vid varmare väder startar den perfekt men verkar inte tycka om sträng kyla!
Hej!
Nej det var dödstyst, ingen indikering på dåligt batteri och ingen startmotor, sedan vid 4:e försöket så startade den som om
inget hänt! konstigt!- FörfattareInlägg