Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Hej. Nu har projektet stått lite still i sommar… men nu är olja och filter bytta. Tändstiften är också bytta och de såg riktigt slitna ut tycker jag. (Skickar med bild)
Vad jag funderar på är att andra stiftet (räknat från vänster när jag står framför motorn) var lite oljigt. Men framförallt så var fjärde stiftet täkt av olja på gängorna. Själva elektroden var torr och fin. Jag gjorde kompressionstest och den visar en kompression på ca 13-14 bar på alla cylindrar. Så det verkar väl vara ok. Vad kan oljan bero på? Bör jag oroa mig. Oljan var inte svart utan såg helt ny ut. Det var innan jag bytte oljan så jag kan inte ha spillt vid själva bytet.
Nu har jag inte kört in och testat den ännu. Det blir senare i sommar. Då med spridarrengöring och varmkörning! 🙂
Lysande! Tack!
Tack för tipsen. Jag skall kolla de sakerna!
Trevlig kväll!
Ok. Tack! Men vad är det då för skillnad mellan ”upphängning” och ”mellanlager” så jag beställer rätt del? Eller det är olika namn för samma sak?
Hej. Tänkte bara säga att kopplingsproblemet löste sig mycket riktigt av sig självt när jag började köra med den.
Tack för hjälpen!
Tack för tipset. Jag lyckades faktiskt nu få i ettan utan allt för mycket våld. 🙂 de andra växlarna vi inte komma i fortfarande.
Jag testar sätta på hjulen och ger mig ut och kör lite på det sätt som du föreslog!Glömde säga att det är en bensinmotor i den. Och det är årsmodell 1999
- FörfattareInlägg