Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
[Originally posted by urhunden]
Fixade sig med en ok mek på söder.
Verkade vara dåligt rengjorda sliders.[Originally posted by urhunden]
Fixade sig med en ok mek på söder.
Verkade vara dåligt rengjorda sliders.[Originally posted by lars råhlander]
Hej har du problem med att givaren åker upp så kan det vara lagret i stubb axeln som är dåligt det är ett nållager och styr upp så att drivaxeln inte knuffar ut abs givaren. Kastar drivaxeln i svirvelhuset så är detta inge bra. Glapp i hjulager kan oxså orsaka att detta lager blir dålig. Olika ohmtal på givarna kan också orsaka att det blir problem bör ligga på ca 0,925 ohm lycka till Lasse Råhlander
[Originally posted by Gabbi]
#1482 Tobias skrev:Gabbi skrev:Det sitter tre tunna metallpackningar mellan svivelhuset och grejen som sensorn är nedstucken i.Dom är till att justera "swivel pin preload". En annan grej. Avgör hur trög styrningen är. För lös = vobbel i framvagnen. Har inte med ABS att göra.
För löst anspända hjullager kan ge intermittenta ABS-problem.
Har du möjlighet att läsa ut felkoderna igen? Så att det är samma fel som gör att lampan lyser. Ibland kan ju fleen flytta sig vartefter man åtgärdar dom.
Läsa felkod gör PIK kostar bara 1200 kr, de har redan gjort det en gång. Det var lite glapp fram. De tryckte bara ner sensorerna lite, så fungerade det i 4 dagar. När jag ringde sa de att det kunde vara den lilla koppar grejen som inte höll sensorn på plats. Nu har jag bytt den på ena sidan. Det följde med en vit pasta som jag inte vet var den skulle vara. Doppade sensorn i växellådsolja innan jag tryckte ner den. Ska jag nu göra samma jobb på andra sidan bara för att?
[Originally posted by #1482 Tobias]
Gabbi skrev:Det sitter tre tunna metallpackningar mellan svivelhuset och grejen som sensorn är nedstucken i.Dom är till att justera "swivel pin preload". En annan grej. Avgör hur trög styrningen är. För lös = vobbel i framvagnen. Har inte med ABS att göra.
För löst anspända hjullager kan ge intermittenta ABS-problem.
Har du möjlighet att läsa ut felkoderna igen? Så att det är samma fel som gör att lampan lyser. Ibland kan ju fleen flytta sig vartefter man åtgärdar dom.
[Originally posted by #1784 Thomas]
Sensorerna ska tryckas ner så långt det går.
[Originally posted by Gabbi]
Johannes skrev:Att byta sensorn är nog inte så svårt. Det som kan vara lite pyssel är att justera dem på rätt avstånd. Men det borde Du fixa…
CheersHej Johannes.
Nu har jag bytt på ena sidan. Ta ut sensorn var inte svårt, men att öppna det hela och peta ut den lilla kopparringen var lite svårare. Allt kom på plats igen och först verkade allt bra, men sen började lampan lysa. Hur kan jag justera sensorn? Det sitter tre tunna metallpackningar mellan svivelhuset och grejen som sensorn är nedstucken i. Det känns som jag bara famlar! Börjar ge upp.Ska jag göra allt jobb på andra sidan med, utan att veta om det blir bättre. Jag försöker ringa PIK för att fråga, men får ingen kontakt med verkstan.[Originally posted by Eski]
Ring och prata med Harry Willhans (076-794 55 87)
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
[Originally posted by Eski]
Ring och prata med Harry Willhans (076-794 55 87)
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
[Originally posted by Jan U]
Kanske när forumet flyttar, inte helt säker faktiskt.
[Originally posted by Jan U]
Kanske när forumet flyttar, inte helt säker faktiskt.
[Originally posted by Mezzner]
Ja, kompressorn brukar ju vara en egen enhet, lite lik en generator. Vore väl skönt att få bort – även om jag vet att många ändå låter den sitta, eftersom den som regel då ändå går utan nån större motstånd när den inte är igång. Det kan väl vara lite olika, men det kan vara så att du bara skruvar bort den, och köper en kortare rem, den som anges passa samma bil då den saknar AC. Möjligen kan det ju vara så att kompressorn ändå behöver ersättas med en remhjul för att "gå rätt väg" men jag tror inte det är särskilt vanligt.
Sen är det väl bara att plock bort resten också – men jag vet inte hur det ser ut där du får in kylan i ventilationen, om det går att plocka bort och bara sätta nåt lock eller hur det kan se ut. Ventilationssystem ser ju lite olika ut på olika bilar, och jag har aldrig kikat på nån Disco.[Originally posted by Mezzner]
Ja, kompressorn brukar ju vara en egen enhet, lite lik en generator. Vore väl skönt att få bort – även om jag vet att många ändå låter den sitta, eftersom den som regel då ändå går utan nån större motstånd när den inte är igång. Det kan väl vara lite olika, men det kan vara så att du bara skruvar bort den, och köper en kortare rem, den som anges passa samma bil då den saknar AC. Möjligen kan det ju vara så att kompressorn ändå behöver ersättas med en remhjul för att "gå rätt väg" men jag tror inte det är särskilt vanligt.
Sen är det väl bara att plock bort resten också – men jag vet inte hur det ser ut där du får in kylan i ventilationen, om det går att plocka bort och bara sätta nåt lock eller hur det kan se ut. Ventilationssystem ser ju lite olika ut på olika bilar, och jag har aldrig kikat på nån Disco.[Originally posted by Mezzner]
Ja, kompressorn brukar ju vara en egen enhet, lite lik en generator. Vore väl skönt att få bort – även om jag vet att många ändå låter den sitta, eftersom den som regel då ändå går utan nån större motstånd när den inte är igång. Det kan väl vara lite olika, men det kan vara så att du bara skruvar bort den, och köper en kortare rem, den som anges passa samma bil då den saknar AC. Möjligen kan det ju vara så att kompressorn ändå behöver ersättas med en remhjul för att "gå rätt väg" men jag tror inte det är särskilt vanligt.
Sen är det väl bara att plock bort resten också – men jag vet inte hur det ser ut där du får in kylan i ventilationen, om det går att plocka bort och bara sätta nåt lock eller hur det kan se ut. Ventilationssystem ser ju lite olika ut på olika bilar, och jag har aldrig kikat på nån Disco.- FörfattareInlägg