Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
[Originally posted by crashpoint]
Tack
Vi har kamin i bussen och ska försöka fixa så att vi kan ha det också i sidotältet. Fast vi har ändå tänkt åka ner till Spanien över vintern. Vi är sugna på värme. Så till hösten någongång åker vi söderut.
Vi har tänkt sätta fast en plåt på takräcket så att det blir som en takterass, är det någon som har gjort något liknande? Är det något man ska tänka på?
Här är några bilder.
Mvh Loo
[Originally posted by lars råhlander]
För eventuell kontroll av lager i stubaxel FTC 861 G bör man koll i en verkstads handbok man måste ta bort hjulet broms ok lossa hjul lager med skiva och stubaxel och kolla insida även axelnslageryta det åt går en del packningar också vanligt är vä abs givaren går sönder och det går att ohm mäta och det får inte skilja mellan givarna
Hälsning Lasse 0703338832[Originally posted by Edfors]
Du behöver ersätta kompressorn med ett löphjul om du tar bort den, och sen också en annan rem. Löphjulet att ersätta AC kompressorn med heter ERR6493.
Remmar finns det fyra varianter av, med eller utan ACE och sen med eller utan AC. Alla versionerna har en egen längd på drivremmen.
[Originally posted by Edfors]
Du behöver ersätta kompressorn med ett löphjul om du tar bort den, och sen också en annan rem. Löphjulet att ersätta AC kompressorn med heter ERR6493.
Remmar finns det fyra varianter av, med eller utan ACE och sen med eller utan AC. Alla versionerna har en egen längd på drivremmen.
[Originally posted by Edfors]
Du behöver ersätta kompressorn med ett löphjul om du tar bort den, och sen också en annan rem. Löphjulet att ersätta AC kompressorn med heter ERR6493.
Remmar finns det fyra varianter av, med eller utan ACE och sen med eller utan AC. Alla versionerna har en egen längd på drivremmen.
[Originally posted by Ray.S.]
Morris Wilks skrev:Egentligen mycket o t, men ändå.
Jag sålde ju min Deffe -09 på, om jag minns rätt, 3.800 mil, för 180.000:-.
Bilen värderades vid inbyte hos 3 olika bilhandlare till mellan 110.000:- och 120.000:-.
Att det var en SVX höjde inte priset, snarare tvärt om.
Inte heller att den var en hel del påkostad.
Jag hade låtit en firma "rekonda" den, något som inte helt dolde eskapaderna i "spenaten".
Hur som helst kunde jag inte motstå att ringa firman som annonserade ut den utan pris.
Priset var nu "inte under 500.000:-".
På fråga om den var skogskörd var svaret "absolut inte".
Lekte med tanken att sända bilder på bilen när den vid flera tillfällen sitter i lera och gyttja upp till dörrhandtagen.
Men jag har många fina bilder som visar att jag använde bilen som en Deffe ska användas – i terrängen – iiiiinte runt Stureplan, Möllevångstorget eller Götaplatsen.
Som ovan, ursäkta o t. (men därav hjärtat är fullt………)Du skulle sänt bilderna.
mvh. Ray.S.
[Originally posted by LR90V8]
Känner igen problemet från Freelandern.
Den klickade ibland och oftast gick det att tvinga den med en kabel från pluspolen till solenoiden, några klick där så gick det att starta som vanligt.
Problemet var väldigt enkelt, nya kontaktbleck i solenoiden och lite uppsmörjning sen funkade den fint igen.
Blecken finns att köpa billigt på nätet för någon hundralapp och bytet tar en timme om man inte har tummen mitt i.[Originally posted by senihol]
Jag får nog svårt att komma loss, men ska göra ett försök!
[Originally posted by #1725]
Det var min tråd – har fortfarande kvar bilen och är sjukt nöjd med den.
F
[Originally posted by Gabbi]
#1784 Thomas skrev:Sensorerna ska tryckas ner så långt det går.Tack! Den är matnyttig:)
[Originally posted by Gabbi]
lars råhlander skrev:Hej har du problem med att givaren åker upp så kan det vara lagret i stubb axeln som är dåligt det är ett nållager och styr upp så att drivaxeln inte knuffar ut abs givaren. Kastar drivaxeln i svirvelhuset så är detta inge bra. Glapp i hjulager kan oxså orsaka att detta lager blir dålig. Olika ohmtal på givarna kan också orsaka att det blir problem bör ligga på ca 0,925 ohm lycka till Lasse RåhlanderHur kan jag veta om det är så och är det något som är möjligt att ordna på rimligt vis.
[Originally posted by Gabbi]
Johannes skrev:Försök först att försiktigt "banka" ner sensorn någon mm med hjälp av en skruvmejsel/drivdon/träbit. Det kan räcka med att den har förskjuts pyttelite och då lyser genast lampan. Fungerade alldeles utmärkt för mig. Var försiktig att Du inte förstör sensorn! Lycka till!Jag gjorde så med de gamla och det fungerade några dagar. Kan prova nu med. Är rädd att det är något som trycker upp den:( Nu är den hal som en ål.
Så här är det nu. När jag starar klickar det till i bromspedalen, lampan lyser och när jag kör iväg så slocknar den, efter en mil eller 100 meter börjar den lysa och lyser enda tills jag startar om bilen. Nu har jag bara bytt på ena sidan, frågan är om det blir bra om jag gör andra sidan också.
När jag bytte så krånglade jag nog till det. Om jag förstår rätt på beskrivningen här ovanför så ska man peta ut tätningen och sedan bussningen uppåt, jag tog bort hela grejen och petade ner bussningen och tryckte ihop nya bussningen och tryckte upp den till klackarna hakade i. Tätningen vågade jag inte ta bort.
Antingen är det fel eller så är det bra, nu är det något konstigt mitt emellan. Jag satte inte på någon låssmörja på bultarna, borde jag göra om?[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Någon som ska till träffen vid ladan i Skog och som passerar Karlstad på vägen dit? Jag har fyra däck som behöver transport…
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
[Originally posted by 1953 Lars Larsson]
Någon som ska till träffen vid ladan i Skog och som passerar Karlstad på vägen dit? Jag har fyra däck som behöver transport…
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
[Originally posted by Johannes]
Försök först att försiktigt "banka" ner sensorn någon mm med hjälp av en skruvmejsel/drivdon/träbit. Det kan räcka med att den har förskjuts pyttelite och då lyser genast lampan. Fungerade alldeles utmärkt för mig. Var försiktig att Du inte förstör sensorn! Lycka till!
- FörfattareInlägg