Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Möjligen är turbotrycket (manifold pressure) generellt sett något lågt? Samtidigt är det vid flera tillfällen max (dvs 230-240 kpa någonstans) om jag inte missminner mig helt. Merparten ligger i intervallet 150-200 kpa.
Ser normalt ut om du frågar mig. Bifogar en bild/diagram här om någon [b]annan har bättre koll[/b].
Det som är inkluderat i bilden är:
Blå kurva = Hastighet
Orange kurva = manifold pressure (två dataspikes som antagligen inte är något att bry sig om)
Grå kurva = Gaspedalens läge, dvs hur mkt man gasar (i det här fallet) (värderna är konverterade för att passa i grafen, dvs faktor 100)
Gul kurva = Wastegate modulatorns signal dvs ”av eller på” (EGR inlet % följer wastegate-kurvan helt och hållet, vilket borde vara som sig bör även om du har kopplat bort själva [s]wastegate[/s] EGR modulatorn)Andra värden från din logg, verkar inte avvika. Kan se 10 dataspikes vad gäller ambient pressure kPa, både upp och ned, någorlunda jämnt fördelat över mätperioden (drygt en timma om varje värde mäts ca 1 gång/sekund) men det kan väl knappast ha med något att göra?
Klurigt sa Bill. Å Bull.
Men när lösningen är funnen brukar det vara självklart…- Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av .
- Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av .
Kolla särskilt slangen mellan intercooler och insugsgrenröret. Ibland ser det ut som att slangen sitter som den skall på insugssidan men är det otätt pyser allt övertryck från turbon ut där. Bilen brukar bete sig exakt som du beskriver i det fallet.
- FörfattareInlägg