Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Fixeringspinnarna var väl i plast, vad jag hört.Stämmer det?
mvh. Ray.S.
Det som förvånade mig var att bilen betedde sig lika fint med 8-tums fälgarna som med Defenderfälgarna. Yokohama G003 M/T verkar inte vara så petiga.
mvh. Ray.S. nr.86.
I fredags bytte jag fälgar. Hade GoodYear 235 85 16 M/T på 8-tumsfälgarna. Stenhårda skitdäck. Yokohama G003 M/T flyttades över från Defenderfälgarna till 8-tummarna , och det gjorde susen. Bilen blev förvånansvärt lättstyrd & även mer rikningsstabil, i den mån en 88 tummare nu kan bli. Kort sagt trevligare att köra överhuvud taget. Tanken var att åka till Sandlycke och gasa lite i terrängen, Men så började arbetsbilen,( en Cherokee,) att krångla. (avgasläckage samt lysande motorlampa) Självfallet inträffade detta sent på fredagseftermiddagen, så det blev lite skruvande istället.
mvh. Ray.S. nr. 86.
Instämmer! Själv hade jag en Defender -98 300 TDI ( ingen jävla elektronik) som enda bil i 3 års tid. Gick i trädfällarfirman på arbetsdagarna och som jaktbil på helgerna. i övrigt som allmän privatbil. Tyckte att det fungerade alldeles utmärkt………Så vad är problemet egentligen??
Vill du ha en som enda bil…..Go for it !mvh. Ray.S. nr. 86.
- Det här svaret redigerades för 2 år, 4 månader sedan av .
Tack för info! Sandlycke vet jag var det är. Har åkt igenom den byn många gånger, men jag visste inte vart själva terrängområdet är. Om jag kommer, så åker jag gamla vägen, den är mycket trevligare i seriebil. (Startar vid Skanssundet, åker upp till Södertälje, och sedan gamla vägen.)
mvh. Ray.S. nr. 86.
Hej! Jag har aldrig varit där. På vilken sida om gamla vägen ligger området? Finns det någon skylt? Från Södertäljehållet sett.
mvh. Ray.S. nr. 86.
- Det här svaret redigerades för 2 år, 4 månader sedan av .
Blev det någon affär?
mvh. Ray.S. nr. 86.
Prova med att starta motorn och sedan spraya lite startgas på de ställen du misstänker. Om varvet ökar på motorn när du ex.vis sprayar på bromsservot, eller något annat ställe, så har du hittat läckan.
mvh. Ray.S. nr. 86.
Instämmer! Ett mycket bra nummer. Tummen upp även från mig.
mvh. Ray.S. nr. 86.
Precis….. Min sambo jobbar ibland på ett landsortscafe`(Västerby Byggdegård i Sorunda) En dag kom det en blandad samling LandRovers och fikade. Hon sade att ”min gubbe är med i SLRK, och han visste inte om den här träffen” varvid svaret blev att det hade gått ut på nätet. Antagligen åsyftades Facebook. Så du har nog helt rätt, där. Eftersom alla inte är med i Facebook, så vore det bra om man informerade om dylika små samkväm även på detta forum, så att alla får tillgång till infot.
mvh. Ray.S. nr. 86.
Föraning om höst…..Så efter arbetsdagens slut så åkte HT:n på. 88:ans HT är klart lättare än en 109 HT så man tar den på ryggen, och efter några test för att hitta balanspunkten så går man helt enkelt ombord med den. Sedan kliver man av och finjusterar utifrån, drar alla bultar, och …..Klart! Naturligtvis blev det en provkörning tur & retur till närmaste fik, där en av mc åkarna tyckte att Land Rovern var fin. Tack! Ljudnivån skiljer sig markant från PU hytten som jag provade tidigare. Hytten var en j…a resonanslåda i jämförelse med HT:n, och åkte därmed av inom några dagar. I HT:n (med tropiktak) går det att samtala utan att skrika. Det här skriver jag egentligen bara för att hjälpa till att hålla liv i forumet. Att meka dit en Ht är ju annars en ganska ointressant företelse.
mvh. Ray.S. nr. 86.
Kalkstenssafarin? Jag har tydligen missat något…….
mvh. Ray.S. nr. 86.
Ursäkta….Lite O.T. Men är det en Norton Comando på din avatarbild, Magnus?
mvh. Ray.S. nr. 86.
Instämmer. Kastell och Landyman. Varför krångla till det?
mvh. Ray.S. nr. 86.
Förra helgen provade jag att åka med pickup hytt. Den fick sitta på i 2 dagar, sedan åkte den där j-a resonanslådan av. Hade ingen lust att öka på tinnitus. Så nu har man åkt öppet ett tag. Det gäller att ta vara på finvädret så gott det går.
mvh. Ray.S. nr. 86.
- FörfattareInlägg