Pata

Forumsvar skapade

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Webasto utan fjärr #51492
    Pata
    Deltagare

      Tack Peter för utförligt svar, du är verkligen en klippa i forumet! Verkar som att IID är ett ofrånkomligt köp när det kommer till att vara LR-ägare. Bara slanta upp och se glad ut 🙂

      Även om jag var förberedd på strul så har det verkligen regnat in fel. Först låste handbromsen, fick dra nödwiren, bytte skivor och backar (dom var helt slut), plockade isär EPB-modulen och lossade kulskruven som satt fast i botten (rätt trångt å stökigt..), men nu måste jag nolla felkoden eftersom modulen går baklänges (lossar) och sannolikt försöker återkoppla wiren, men den har jag ju satt dit manuellt.

      Men… efter jag haft den på pallbockar i 1v med handbromsproblem så droppar bränslenivån till noll på ca 2-3km trots att tanken är halvfull, när jag startar om är den halvfull igen och går ner igen. Aldrig fortsatt köra längre eftersom jag misstänker att den kan stanna bilen om den får signal att tanken är på väg att bli torr. Oklart om det är givaren i tanken eller vad det kan vara? Vore gött att kunna felsöka utan att släppa ner tanken, men i slutändan verkar det ofrånkomligt.

      Som om det inte vore nog ballade luftfjädringen också ur efter handbroms-pausen. Reagerar inte på när man vill höja eller sänka. Låter som att kompressorn går en stund, men inget händer. Lär behöva plocka ut den för att kolla hur den mår, verkar inte överjävligt. Kan man funktionstesta den på nått sätt när den är lös? Lite orolig att det har nått att göra med när jag hissade upp bakändan och lät den stå på backar i 1v. Hade ingen tanke på att plocka säkringar till fjädringen, men nu har jag förstått att den kan ha lite kalibreringsgrejer för sig då och då, och att det har nått med det att göra.

      Krävs bra uppsättning nerver för att vara LR-ägare har jag märkt, men men, alltid kul att lära känna nya fordon, på gott och ont.

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)