Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Låter intressant. Ska precis börja min semester då.
Hej Alf,
Tråkigt att höra att du känner dig illa bemött här. Hoppas att du stannar kvar som medlem.
Är själv ny medlem, med min första Defender, och håller på att lära mig allt om engelskmännens innovativa (och ibland konstiga men inte så innovativa) lösningar.
Vad jag uppfattar från servicemanualen, så är torx-pluggen för påfyllning. (Se medföljande screenshot från manualen)
Det kan ju vara så, att den pluggen som du nämner, är för intern justering i lådan, dvs. att det är någon skrruv eller något annat bakom, som man behöver komma åt, utan att behöva öppna lådan i övrigt.Hälsningar
GeorgEnligt websidan, så ska den fungera för både vänster och högerstyrda. La upp en bild som visar hur motorn är i vägen, i FB gruppen.
Har du använt den på en Defender? I såfall, vilken? Har en Safari snorkel som ska passa på en 300TDi, men det visar sig att kupéfläkten sitter i vägen för slangen.
Tar gärna båda! Fick inga böcker med min Defender, och jag är i stort behov av en mer robustare reservhjulshållare!
@Olle,
Har du redan köpt bumpern? Hade inte haft något emot bilder på hur den ser ut ovanifrån. Eller kanske någon annan här som har denna, har möjlighet att fixa en bild?
Intressant diskussion. Jag ska ju snart registreringsbesiktiga min Defender, så det är kanske bättre att göra det utan winchkofångare, och sedan eftermontera den och se glad ut på nästa besiktning?
Hittade en beskrivning på nätet, hur man plockar isär switchen. Fick spänna upp kontaktblecken igen, och efter det fungerade hazarden igen.
Äntligen!!
Bilen skulle egentligen lastas i mitten av mars, men då stängde Spanien ner. Nu är den äntligen på väg!
Tackar för svaren. Tror det blir BFG. Lite högre ljud än Toyo, men bättre våtgrepp.
Typiskt fel efter justering av tändning. Fördelarein inte tillräckligt åtdragen, och har vridit sig tills tändningen blir fel. Har haft samma problem fast på en annan typ av bil.
Enligt säljaren, så har den bara gått knappt 100 mil sedan service, där man även bytte kamremmen. Så jag var inte orolig för det.
Nu är det klart med köpet. En handpenning betald, och resten betalas när bilen hämtas i mars. Tyvärr, så har inte Spanien samma system med exportskyltar som exempelvis Tyskland, så det blir lastbilstransport till Sverige istället för en 340 mil roadtrip.
Inte sä lätt att kolla före köp, då bilen befinner sig i södra Spanien. Men den ser otroligt välvårdad ut.
Får se vad jag kan kolla upp, innan en 340mil roadtrip tillbaka till Sverige.2-tums hylsa för 3/4″ finns att köpa här.
http://www.smentools.se/produkt/34-krafthylsa-6-kant-TUM-2
Går säkert att låna 3/4 skaft från någon i omgivningen.- FörfattareInlägg