Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
sålt
Hittade en Dayco kilrem (ny) (13A1000C) också som jag skickar med.
Såld
Nu har ju du/ni redan fått svar och jag håller med om att en mobilvänlig version är en bra väg att gå.
Vad var problemet med den gamla tapatalk-vänliga varianten?Bevaka blocket och sätt ut köpesannonser.
Känn lugnet så kommer det dyka upp. Det brukar inte vara jättehögt köptryck allmänt på disco 2or så invänta rätt och är det inga fler intressenter så har du bra prutläge.Har du kvar bilen? Säljer du delar från den och kan skicka?
Som relativt nybliven disco2-ägare har jag några grejer du kan kolla upp.
– Bästa vore om du kunde låna en felkodsläsare men det är inte så lätt med kort varsel.
– Ramen. Den är inte särskilt bra rostskyddad och beroende av tidigare ägares skötsel. Knacka runt, särskilt bakre delen vid hjulinfästning och bakåt. Ramnummer vill besiktningen också ha, går att lösa själv men bra att ha med vid en prisförhandling.
– El, kolla alla funktioner, det är mycket som är elstyrt och som ska fungera. farthållare, tankmätare.
– takluckor. Häll vatten och se så det inte kommer in i kupen, alternativt att det kommer ut i främre hjulhusen.
– bakdörren, ingen stor grej men att den inte sätter sig när du öppnar den.fyller på om jag kommer på mer
I am interrsted bit a bit too far away… Are you in a hurry to get rid of it?
Bytte hjullager med sensor, lagade lite rost. Besiktade idag ned nedslag på rost infästning dragkrok och svårtytt chassinummer. Så över förväntan! Ska inhandla plåt, laga upp det och se om jag hittar numret… Sedan byta samtliga oljor och hoppas jag klarar ombesiktning.
Pressade tillbaka navet i hubben och monterade tillbaka det.
Vrider om nyckeln och startar bilen, abs-lampan lyser. Efter 500m slocknar den. Kör cirka en mil och NO amigos!! Nu får vi se hur länge lyckan varar och så tar vi tag i att rostlaga ramen lite och byta oljor och filter inför besikrning.Men är det något i hubben som slits som gör att sensorn inte känner av ”snurret”?
Tänkte mest på felmeddelandet jag får. Sensorn visar ju värde inom intervallet. Eller är det troligare att jag har fel mellan sensorn kontakt och SLAB-enheten eller i enheten?
Känns ju inte som att det är något som kan gå sönder i hubben som förhindrar sensorn att känna av varvet, eller?Pressade ut hjulnavet då jag tyckte det var onödigt att beställa komplett. Hade inget glapp men väggen på lagret hade börjat rosta så lika bra att byta.
Förstår att genuina delar är att föredra men jag försöker hålla det lågbudget tills den gått genom besiktning och vi vet om vi ska behålla bilen eller ej. Har lite rost i ramen som ska åtgärdas också…- Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av .
Vad är det i hubben som går sönder? Mätte upp och fick bättre värden (närmre mitten av intervallet) på den gamla sensorn än den nya.
Hubben är gissningsvis samma sedan tillverkning (-02, 17000mil) så är väl dags att byta.Har fått låna en nanocom av en vänlig medlem här!
20-05 front right sensor output intermittent.
Nollställer felet och inget lyser ett tag sedan kommer dom igång en efter en. Så nu bort med framhjulet och felsöka/byta.
Sedan hittade den inte alltid ecu:n när jag ville läsa SLABS så har inte uteslutit lagning av abs-modulatorn men börjar med sensorn.Check engine ”självläkte” efter att ha varit batterilös ett tag. Hoppas att olja, filter, tändstift mm ska hålla den släckt ett tag.
Oljorna har anlänt men väntar på delar från england.
->Antelu, tack för inbjudan/erbjudandet men den är obesiktad + att vi väntar barn i början av juni så jag tänker inte ens fråga om vi ska åka till Luleå då 🙂
Servicedelar beställda från Johncraddock och oljor beställda från Tyskland.
- FörfattareInlägg