Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Hej!
Jag har en Defender 130 HCPU Td5.
Funderat på att sälja den till förmån för en D2 då jag ska pendla mer 🙂Tänkte lägga ut den om några veckor..
Pris runt 85.000214.000 km
Mappad
Besiktad till slutet av april tror jag
5 sits, LB-reg
Takräcke
Helt nytt kapell från Exmoor Trim
255/85R16 mud terrains köpta i sommar
235/85R16 Grabber AT2 nu på vinternGår fint i motorn, glappar lite i drivlinan som andra
Rost finns i dörrar, lite i ramen (men inte rambyte så att säga)
Finns i Karlstad, köra dagligen 🙂
0739834280
Finns det centerdiff på alla?
Det går så där, kollar iof varje dag.
finns några som är intressanta.[quote quote=42381]Hej Peter,
4. Kroken är godkänd för 3,5 ton men det har hänt att den har lossnat. Det finns en kille i England som tillverkar en säkerhetsplatta som mom den är monterad förhindrar att kroken ramlar av. Du hittar honom på t ex disco3.co.uk som är ett utmärkt forum för D3 och D4. Ryan Wild heter han.//Peter[/quote]
Har för mig att jag läst någonstanns att han samarbetar med advanced factors nu. Dvs, det är troligen hans produkt du hittar här https://www.advancedfactors.co.uk/kit434-swan-neck-security-plate-kit-1230032-p.aspMitt lås (nyckeln) på min D3 började ge upp vilket resulterade i att kroken glappade. Plattan från Ryan har hjälpt mig till att känna mig trygg i alla fall.
[quote quote=42375]Jag bor också i Växjö och har en D2 samt en Nanocom.
Jag har säkert en del tips som jag kan delge om du vill pratas vid.
När jag letade efter bil så ville jag ha en som gått under 20000 mil med så få finesser som möjligt så jag letade efter en bil som var lastbilsreggad, manuell låda, utan luftfjädring och takluckor. ACE tänker jag bygga bort när det blir problem eller om jag får tid att göra det i förebyggande syfte tidigare…
Har haft den i 2,5 år nu och förutom normal service har jag bytt bromsar, bränsleslangarna vid tanken, fönsterhissar och låsmotorer i några dörrar. Watts-bussningarna ska jag också snart byta. Allt detta är sådant man kan förvänta sig på en D2a – trösten är att det är relativt billiga delar om man köper från England och sedan gör jobbet själv.
/Anders[/quote]Det är ju ungefär det jag med letar efter, förutom att jag vill ha automat.
men dom flesta eller väldigt många har gått 30000 milfelkodsläsare har jag, men troligtvis funkar inte den till dom bilarna.
vilken typ av felkodsläsare rekomenderas?
Jaha då är ramen detsamma som på Defendern då.Jag bor i växjö,
letar på blocket å försöker se vilket som är mest prisvärt samt inte gått för jädra långt.
sen vill man inte gå på några minor. därför vill jag ha lite tips.Sevärd film, ser fram emot mer tips.
Haha. Ja det låter som en perfekt maskin för en amatör som mig med andra ord. Å andra sidan kan jag vara ganska envis så…
Jag bor i norduppland men far ner mot Stockholm ibland och har även en del kompisar som åker fram och tillbaka med jämna mellanrum.Skickar ett PM till dig så kan vi pratas vid där och se om vi kan komma fram till något.
//Simon
Hej,
ABS shuttle valve är bytt på den och även vänster hjullager fram så att du vet 🙂Mvh Wouter
[quote quote=41810]Går i limp mode då och då.
Men vad säger bilprovningen om du har felkoder?[/quote]Ahh. Då är det en annan sak. Kan tyvärr inte hjälpa dig med det.
De har inte märkt något. Verkar inte se det felen. Ingen motorlampa eller andra grejer som dyker upp så…- Det här svaret redigerades för 6 år, 2 månader sedan av .
När jag blankade mina så låg felmeddelandet kvar. Ventilen funkar ju fortfarande inte och kommer fortsätta skicka ut felsignaler även om dess funktion är bortkopplad.
Mina felkoder är
•P1335-00 (2F) Exhaust gas recirculation position sensor minimum stop performance
•P0405-00 (2E) Exhaust gas recirculation sensor A – circuit low
Går bilen ner i LIMP mode, eller funkar den som den ska? Mina koder är alltid där men bilen funkar kanon. (på den fronten…)
min bil är en 2006 MY 2007 utan DPF
//SimonSe meddelandet jag skickat till dig 🙂
Hej!
Intresserad av EcuN , vem har mappat den? 🙂Såld
- FörfattareInlägg