Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Jag planerar dyka upp med familjen (2vuxna+2små).
9 korvar till grillen.[quote quote=112006]ja det är mycket jobb den saken är klar…skära bort fästen för spiralerna och modifiera fästen för bladfjädrarna, ev bygga om för trummorna (om man inte väljer ombyggnadsats för framaxel med skivor) osv…men om utväxlingen inte stämmer…vad har det för inverkan på en S2a med bakhjulsdrift som normal drivning ? förutom att den troligtvis ”går lite fortare”…
ja det är ”sista chansen” om ingen Serie 2a eller S3 axel kan anskaffas…[/quote]Om du har olika utväxling på fram och bakaxel kommer något haverera så fort du lägger i fyrhjulsdrift.
Såg i en annan tråd att du löst det med en salisbury axel.
Det blir en förbättring.- Det här svaret redigerades för 1 år, 5 månader sedan av .
Jag planerar att komma om man är välkommen ifrån halland?
2vuxna och 2barn.Hej!
Jag med familj och 130a tänker dyka upp.Det fenomen du beskriver ger inte tillfredställande tillförlitlighet av dina bromsar bak, så det bör du åtgärda.
Ta bort luftnipplarna helt på oken bak (en i taget) och testa igen, är det inte stopp då, så var det skräp (partiklar) i bromsvätskan som inte kunde passera luftnippeln, är det fortfarande stopp är det nog bromsslangen över bakaxeln som är skadad invändigt.Precis som Sven-Erik skrev så måste hjullagren varit fruktansvärt dåliga då detta haveri kunde ske.
Det ser ut som att det blir till att byta stubbaxel(yttersta delen av axeln), lager, tätningar, brickor, muttrar och om du har tur kanske drivaxeln går att rädda (är du osäker så byt drivaxel).
Jag skulle inte va orolig för diffen (om den inte var dålig av annan anledning), den borde inte ta skada av denna händelse.- FörfattareInlägg