Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Tråkigt att höra, ta väl hand om dig Krister! Klokt att fokusera på dig själv :-).
Hälsningar
Akram KhammariFinns kåpan kvar? Skicka via post?
Hälsningar
Akram KhammariTack Peter!
Det fantastisk att jag kunde blir blind för det självklara. Jag tänkte verkligen ej på att mäta spänning.
Det var svårt för mig att utläsa vad som är utmatning och vad som är inmatning. Då jag har mätinstrument med grövre mätpunkter, så vara jag förhindrad att komma åt att mäta just på blek (som håller i/omsluter säkringen).
Gjorde som så:
– Kopplade ur kompressor
– Satte i ny säkring
– Startade bilen flera gånger utan att säkringen gick.Men jag ska ordna med mätinstrument som har mindre mätpunkter för att komma ända ner till blek.
Stort tack Peter, snällt av dig att hjälpa till 🙂
Hälsningar
Akram Khammari- Det här svaret redigerades för 3 år, 8 månader sedan av .
Hej Robin!
Tack för ditt svar. Jag har plockat isär den och den ser helt ny ut. Fick den att fungera ca 10 sekunder efter isär plockning, sedan gick 40 ampers säkring. Nu så fort jag startar bilen (med ny 40 ampere = Starta motor + EAS), så går säkringen efter 2 sekunder. Med andra ord en rejäl kortslutning om 40 ampers säkring går åt som smör.
Som sagt, uppskattar ditt svar och inväntar mätvärde.
Hälsningar
Akram KhammariVar finns den? Har du bild?
Hälsningar
AkramDött forum? Ingen som är intresserad?
Säkring?
Hej!
Har du fått tag på några fälgar?
Hälsningar
AkramHej Håkan,
Jag köper gärna din bil om du inte få fart på den.
Hälsningar
AkramHej,
Säg till om du vill sälja den, jag är intresserad.
Hälsningar
AkramTack för bra tips Peter.
Eka-kod är så viktig och lätt att tappa bort. Jag blev själv förvirrade då jag hade EKA-kod som började på 4 och min Hawkeye visade EKA-kod 9999 ( visar detta antagligen pga att immobiliser är aktiverad). Tvivlade på om jag hade rätt Eka-kod, så det är så skönt att finns tillgänglig hos annan part.
Stor tack för ditt svar och hjälp.
Hälsningar
Akram
Hej Sven-Erik
Tack för ditt svar, det har löst sig :-). Så gick jag tillväga för att lösa utmaningen:
1. Kortslutande av bilens plus och minus kabel i ca 30 sekunder.
2. Installera tillbaka batteri, fastskruvat och uppkopplad med batteriladdare
3. Satte i nyckel i tändningslåset + tändning på i ca 1 timme. ”Key Code Lockout” försvann.
4. Tog isär låskista, noterade att flera kablar var utdragna. Kan konstatera att fönster (påväg ner) kommit åt kablarna (som går till låskistan). Det förklarar varför EKA-kod inte fungerade samt att bilens larm gick trots att jag låste upp den med nyckel (dvs fick trycka en gång till efter att ha öppnat dörren).
5. Satte ihop alla kablar (låskista) på rätt plats
6. Använde mig av EKA-koden
7. Startade bilen.Puhhh, så skönt att det gick så lätt :-). Stor tack för feedback S-E.
Hälsningar
AkramHej Sven-Erik
Tack för ditt tips. låskistan ser relativt okomplicerat ut, men jag förstår att innanför skalet så finns det en och annan switch som kan orsaka lite bekymmer. Köpa nytt är alltid ett säkert kort och jag håller med dig, det var plan B 🙂
Stort tack för din hjälp
Med vänliga hälsningar
AkramHej Håkan,
Stort tack för din omtanke.
Det löste sig, min låskista fungerade fint. Det hela började med att jag hissade ner rutan (förardörren) till max, och kom (av märklig anledning) åt kabelhärva. Efter det noterade jag bl.a. att bilen, trots upplåsning med nyckel, kickade igång larmet. När jag äntligen fick tillfällen att plocka ner allt så visade sig att en och annan kabel var utdragen från låskistan, vilket förklarar larm och svårigheten att använda EKA-kod. Satte ihop allt och kunde därmed starta bilen. Som sagt stort tack för ditt engagemang och hjälpsamhet.
Med vänliga hälsningar
Akram- FörfattareInlägg