Akram Khammari

Forumsvar skapade

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Avslutar mitt Land-Roverägande #82166
    Akram Khammari
    Deltagare

      Tråkigt att höra, ta väl hand om dig Krister! Klokt att fokusera på dig själv :-).

      Hälsningar
      Akram Khammari

      som svar på: -SÅLD- Range Rover P38 Batterikåpa #81262
      Akram Khammari
      Deltagare

        Finns kåpan kvar? Skicka via post?

        Hälsningar
        Akram Khammari

        som svar på: Kompressor EAS #81147
        Akram Khammari
        Deltagare

          Tack Peter!

          Det fantastisk att jag kunde blir blind för det självklara. Jag tänkte verkligen ej på att mäta spänning.

          Det var svårt för mig att utläsa vad som är utmatning och vad som är inmatning. Då jag har mätinstrument med grövre mätpunkter, så vara jag förhindrad att komma åt att mäta just på blek (som håller i/omsluter säkringen).

          Gjorde som så:
          – Kopplade ur kompressor
          – Satte i ny säkring
          – Startade bilen flera gånger utan att säkringen gick.

          Men jag ska ordna med mätinstrument som har mindre mätpunkter för att komma ända ner till blek.

          Stort tack Peter, snällt av dig att hjälpa till 🙂

          Hälsningar
          Akram Khammari

          • Det här svaret redigerades för 3 år, 8 månader sedan av .
          som svar på: Kompressor EAS #81050
          Akram Khammari
          Deltagare

            Hej Robin!

            Tack för ditt svar. Jag har plockat isär den och den ser helt ny ut. Fick den att fungera ca 10 sekunder efter isär plockning, sedan gick 40 ampers säkring. Nu så fort jag startar bilen (med ny 40 ampere = Starta motor + EAS), så går säkringen efter 2 sekunder. Med andra ord en rejäl kortslutning om 40 ampers säkring går åt som smör.

            Som sagt, uppskattar ditt svar och inväntar mätvärde.

            Hälsningar
            Akram Khammari

            som svar på: Säljer min Disco 2/2001 #68692
            Akram Khammari
            Deltagare

              Var finns den? Har du bild?

              Hälsningar
              Akram

              som svar på: P38 2,5 Diesel – 1998 #68522
              Akram Khammari
              Deltagare

                Dött forum? Ingen som är intresserad?

                som svar på: Ingen tomgång 3.9 V8 #67557
                Akram Khammari
                Deltagare

                  Säkring?

                  som svar på: Fälgar till Discovery II #59144
                  Akram Khammari
                  Deltagare

                    Hej!

                    Har du fått tag på några fälgar?

                    Hälsningar
                    Akram

                    som svar på: Kokande V8 #49829
                    Akram Khammari
                    Deltagare

                      Hej Håkan,

                      Jag köper gärna din bil om du inte få fart på den.

                      Hälsningar
                      Akram

                      som svar på: P38 startar ej #49828
                      Akram Khammari
                      Deltagare

                        Hej,

                        Säg till om du vill sälja den, jag är intresserad.

                        Hälsningar
                        Akram

                        som svar på: Hjälp med att Låsa upp BECM #46936
                        Akram Khammari
                        Deltagare

                          Tack för bra tips Peter.

                          Eka-kod är så viktig och lätt att tappa bort. Jag blev själv förvirrade då jag hade EKA-kod som började på 4 och min Hawkeye visade EKA-kod 9999 ( visar detta antagligen pga att immobiliser är aktiverad). Tvivlade på om jag hade rätt Eka-kod, så det är så skönt att finns tillgänglig hos annan part.

                          Stor tack för ditt svar och hjälp.

                          Hälsningar

                          Akram

                          som svar på: Hjälp med att Låsa upp BECM #46935
                          Akram Khammari
                          Deltagare

                            Hej Sven-Erik

                            Tack för ditt svar, det har löst sig :-). Så gick jag tillväga för att lösa utmaningen:

                            1. Kortslutande av bilens plus och minus kabel i ca 30 sekunder.
                            2. Installera tillbaka batteri, fastskruvat och uppkopplad med batteriladdare
                            3. Satte i nyckel i tändningslåset + tändning på i ca 1 timme. ”Key Code Lockout” försvann.
                            4. Tog isär låskista, noterade att flera kablar var utdragna. Kan konstatera att fönster (påväg ner) kommit åt kablarna (som går till låskistan). Det förklarar varför EKA-kod inte fungerade samt att bilens larm gick trots att jag låste upp den med nyckel (dvs fick trycka en gång till efter att ha öppnat dörren).
                            5. Satte ihop alla kablar (låskista) på rätt plats
                            6. Använde mig av EKA-koden
                            7. Startade bilen.

                            Puhhh, så skönt att det gick så lätt :-). Stor tack för feedback S-E.

                            Hälsningar
                            Akram

                            som svar på: Låskista (förar) p38 #46906
                            Akram Khammari
                            Deltagare

                              Hej Sven-Erik

                              Tack för ditt tips. låskistan ser relativt okomplicerat ut, men jag förstår att innanför skalet så finns det en och annan switch som kan orsaka lite bekymmer. Köpa nytt är alltid ett säkert kort och jag håller med dig, det var plan B 🙂

                              Stort tack för din hjälp

                              Med vänliga hälsningar
                              Akram

                              som svar på: Låskista (förar) p38 #46905
                              Akram Khammari
                              Deltagare

                                Hej Håkan,

                                Stort tack för din omtanke.

                                Det löste sig, min låskista fungerade fint. Det hela började med att jag hissade ner rutan (förardörren) till max, och kom (av märklig anledning) åt kabelhärva. Efter det noterade jag bl.a. att bilen, trots upplåsning med nyckel, kickade igång larmet. När jag äntligen fick tillfällen att plocka ner allt så visade sig att en och annan kabel var utdragen från låskistan, vilket förklarar larm och svårigheten att använda EKA-kod. Satte ihop allt och kunde därmed starta bilen. Som sagt stort tack för ditt engagemang och hjälpsamhet.

                                Med vänliga hälsningar
                                Akram

                              Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)