Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Kolla material nr. på https://www.lrworkshop.com/
Du får upp återförsäljare och priser.Hello Michael,
Try parking the car with the front at an angle and the do the same thing with the clutch as you wrote, but keep the clutch pressed for longer than an hour. I had mine like that over night.
It went from about 10cm of pedal action to back normal.Hello Michael,
I had similar issues with my td5 after I bought it. I cleaned the oil out of the ecu connector and even replaced the injector loom. I felt that this had solved the problem but then it returned.
I thought about replacing the fuel pump like you are talking about but opted for the simple/ cheap things first.
I replaced the fuel filter and the car ran perfectly for about a week until the problem returned. If felt like a misfire.
I replaced the fuel filter again and haven’t had that problem since. Now I make sure to replace the fuel filter every time I change the oil.
I hope this helps you.
Br
AndrewHar skickat PM
Kommer 3 pers
[quote quote=43305]Kolla översta inlägget här… https://vps.slrk.se/forum/distriktsforum/upplandrovers/[/quote]
Tack så mycket! 🙂
Hej,
Kan man få en vägbeskrivning eller GPS koordinater till Lunda?
Har letat här men hittar inget.
Andrew- Det här svaret redigerades för 5 år, 9 månader sedan av .
Kommer!
2 vuxna och 2 barnNu har jag kört mina mil. Det var diesel filtret som orsakade felet.
Tack för alla tips. ?Hej Erik,
Jag har ingen erfarenhet av detta själv men ha googlat lite. Det verkar vara ganska vanligt. Som jag förstår det bör du kolla / rengöra släpvagns kontakten. Det verkar vara en ganska vanlig orsak till detta. Broms lampor kan tydligen också orsaka felet.
Lycka till. Hör gärna av dig när du har löst det.
Mvh
Andrew[quote quote=41582]Hej Jag har haft samma fel till och från -har varit vevaxelgivaren. Kolla att den sitter fast och om du byter köp en ”riktig” Jag har provat flera märken och de beter sig olika. Ska även ibland vara en chimsning under den[/quote]
Tack för svaret.
Jag ska lägga det på minnet.
Jag hoppas och tror att jag har löst felet med hjälp av Per som tipsade om diesel brist pga en igensatt pump. Jag har inte gått så långt som att plocka ur pumpen men jag bytte diesel filtret.
Var ute på en test runda utan några som helst fel. Än så länge känns det väldigt lovande. Ska klämma ett tiotal mil innan jag frisk förklara henne. ?[quote quote=41574]Läste slarvigt, ser nu att du skrivit det. Jag hade en TD5: a som gått ca 30′ mil, den hackade väldigt under hög belastning, var övertygad om att det var något med spridare/kablage/lmm mm mm… Lyfte bränslepumpen ur tanken och den var helt igensatt, där sitter en sil i botten som var helt tät… symptomen på TD5 var definitivt inte typiska för bränslebrist för en diesel. Vet inte om enhetsinjektorerna gör att att den hackar så vid bränslebrist. Nu bytte jag hela pumpen o sen gick den som ett skott.
/P[/quote]Tack för tipset. Jag ska undersöka det på min bil. Det vore kul om jag lyckas lösa detta utan verkstad. Ska ta fram min Haynes manual och lista ut hur jag får ut pumpen. ?
/A[quote quote=41572]Jag hade absolut bytt spridarkablaget, felkod 20 och 40 tyder på det. AMR6103, Injector wiring harness 25 pund hos Paddock tex.
/Per[/quote]Hej Per,
Tack för svaret.
Det första jag gjorde var att rengöra den röda ECU kontakten efter det bytte jag spridarkablaget. Bilen fungerade mycket bättre då, men började hacka igen efter ca 30mil.
/A[quote quote=41544]Lmm är så billig att ta hem från England att jag vill påstå att det bara är att byta. Går dock utmärkt att köra utan. Min erfarenhet är att det faktiskt ger lite bättre effekt på låga varv, men något sämre på höga. Jag beställde en ny oem och kör med den inkopplad. Tror den gick på nånstans kring 700kr. Klockan är väl den som styr egr- ventilen. Är det inte en vakumslang som tillhör den? Det är inte så att din egr är blankad och att slangen normalt sitter på egr:en? Så här ser min ut.[/quote]
Tack för svaret. Jag har ingen aning om EGR:en är blankad. Det ska jag kolla upp. Köpte bilen i maj och fick för mig att den var i original utförande utan modifieringar.
Den går mycket bättre utan lmm inkopplad, det går att köra den nu. Men den hackar ibland. Jag börjar undra om jag har fler fel än bara lmm.Stort tack till Jimmy och Robert för all hjälp.
Efter att ha googlat vad lmm betyder, kopplade jag ur den och körde en runda utan att den hackade en enda gång. Ska felsöka denna lite mer.
Är det någon som vet om det går att ”rengöra” lmm eller är det bara att byta rakt av?Hittade även en lös slang som jag inte har någon aning om vart den ska sitta.
Om någon vet eller kan foto vart den sitter på er motor hade jag varit väldigt tacksam.[attachment file=41539]
Den andra änden sitter i grejen som är direkt under min klocka.
- FörfattareInlägg