Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Prova att sök på din bilmodell och RAVE. så bör du hitta elschemat med lite tur.
Biltemas kabelsats är bra men löser inte ditt problem. Då kontakten som sitter på strålkastaren lossas och Biltemas kopplas in istället. Original kontakten styr bara hel och halvljusreläet i Biltemasatsen. Du måste koppla om det som ändrats först.
Leitec tillverkar men tror kravet på galler försvann.
Kanske Pizzerian är ett alternativ om vädret fortsätter lika uselt??
Om huvuddatorn inte får kontakt med en modul, kan felet ofta ligga i modulen. Men givetvis även annat såsom dålig kontakt kan vara felet. Skulle nog börja med att leta rätt på modulen och titta på den. Om kompressorn fyller sakta, kan det ju bero på läckage, vilket kan ha orsakat första haveriet. Men kompressorerna är väl mer som slit och släng. Ett ventilpaket som vid behov för delar luften till rätt ställe är också kända för problem. Börja med att köra upp bilen max och låt den stå så några dagar, titta om bilen ”lutar” i något hörn. Om inte ge akt på om systemet behöver fyllas en längre stund . Komplettera gärna med en manometer för att kunna avläsa trycket i tanken. Torkfiltret som nämndes är värt en koll. När du kan avläsa trycket så bör du få en ide om fyllnadstid.Samt om trycket sjunker i systemet, eller om påfyllningen går för sakta men trycket är ok. Finns läcksökningsspray som kan vara till god hjälp, annars fungerar såpvatten lika bra. Äldre luftbälgar brukar kunna läcka lite grann. Med en Land Rover har man aldrig långsamt….
Är oerhört missnöjd med ett av mina icarsoft instrument. I det finstilta står att det är helt normalt att instrumentet störs av yttre källor. Startar då om oupphörligt och går i praktiken inte att använda. Återförsäljaren hänvisar till det finstilta och rycker på axlarna. Så inget sånr mer för mig. Hawkeye däremot funkar varje gång för mig.
Kommer och har bokat bord. SE
Attans också måste tyvärr lämna återbud till födelsedagskalaset. Skall köra Renee till Arlanda för hemtransport till Australien. Men ha det så roligt ser ut att bli Whitelaining.
Hej jag tänkte dyka upp. Mvh SE
Kul då ses vi då. SE
Ungefär lika D1 men som jag ser det möjligen mer och dyrare fel på D2. Hydraulisk krängningshämmare? Brrr. Googla TD5 och D2 problem.
Kul att ni kom, tillfälle till ny mekträff nästa år kanske? En eller 2 månader tidigare skulle förhoppningsvis bjuda på lite varmare väder. Land Rover gudarna måste ha varit snälla om de släckte check engine.. Vi syns på fikat.
Rost är ett känt problem inte minst i ramen. Alukorrision finns nog också men kanske ett mindre problem. Automaten går att ”boxtrimma”, men går att få fart på en manuell också. Kolla oljeslangar och rör då gummi och stål kan vara angripna. Framaxelns svivlar är värda en koll, då de börjar läcka vid rostangrepp. Kika överallt under bilen efter oljeläckage, de brukar finnas bla.. i servot. Större glapp i drivlinan? D1 med 300 TDI är en bra första bil och nog så kompetent i terränglådan. I stort sett allt finna att köpa i England , hemma på en vecka till rimliga priser,
Absolut 4 NOVEMBER! Tack Niklas.
Hej jag tycker att det är bra att såna frågor belyses så alla kan se vad som skett. Rätt skall vara rätt även om belopp kan tyckas vara små. Så löses det direkt skriv gärna ett inlägg. Detta fick mig att fundera vad jag betalade sist??
- FörfattareInlägg