Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Tyvärr!! Håller hårt i mina 200tdi… Men nån Peugeot eller mercadiesel kanske?? Har en 250 5cyl i pallstället… Och tror det kan finnas en 300 5cyl med adapterplatta i Mantorp… Kan kolla om du är intresserad?? Lite tveksam till om det lönar sig att regga till bil… Är väl en hel del jobb!! Och går väl få rätt hyfsat betalt för en atraktor… Så jag skulle nog bara fixa en motor och sen sälja… Bättre att lägga energi på en bil du ska behålla!! 😉
Håkan.
hej.
var i landet finns du? har en peugeotdiesel jag funderar på att skrota!! men det är en 405a!!
men misstänker att du har en motor från en 505a??
men snyggast/bäst vore ju en 200/300 tdi!! men är osäker på vad bilprovningen säger om effektökningen…
Håkan.
Tanklocket… Är det enda jag kommer på!! Men finns säkert nån med bättre koll… 😉
Håkan.
Hej.
En b23 borde väl vara att föredra framför en 230… mest med tanke på insprutningen. .. Dock så tror jag dom är lite klena!! Men som du är inne på så är dom ju väldigt lättskruvade! ! Enda motorn jag träffat på med enkla kamremmsbyte är 108hästars dieseln i Mazda b2500/Ford Ranger. ..
Håkan.
Hej.
På min p38a använde jag ett kasettband med Aux kabel. .. men du har väl ingen bandare i 322an? ?
Håkan.
hej Stefan…
om du inte får nåt napp bland DO eller styrelsen… och om det inte är panik…
så går det säkert att fixa!! brukar åka åt västkusten då och då…
och mot ostkusten nån gång ibland…
är det stora grejjer?
du kan väl slå en pling om inte får nåt annat napp… 🙂
Håkan .
Hej.
Ja jag räknar också men att dyka upp…
Om inget oförutsett händer. ..
Håkan.
hej.
du har fått PM…
hej.
jo det finns en hel del rostiga D2!! 🙁 dock inte alla!! ramen bak är väl en svaghet på dom!!
och ganska dyrt om man inte kan svetsa skälv!! och där sitter väl det beryktade ram.nr. också!!
som man absolut bör se till att det syns!!
var i landet finns du?? oftast så är ju bilar rostigare ju längre söderut du kommer!!
så att köpa en bil från norrland tycker jag är värt besväret!! ska skälv åka och hämta en till från norrland snart!! 🙂
letar ni v8 eller TD5??
Håkan.
hej.
jag skickade ett pm. med mitt tel.nr…
du får gärna messa/PMa ditt nr. eller din mail…
har inte koll på var jag la Roverland med matrickeln… 🙁
Håkan.
hej.
vad vill du ha för lådan??
Håkan.
det får vi filma och lägga ut på Forumet!! 🙂
va bra att du hittade en!! 🙂
annars kunde du ju lånat min Moelvenkran… den ska ta 5 ton som mest…
men du hade nog fått ta dej till Norrköping!! kranen gör väl runt 30… 😉
hej.
var i landet finns du??
finns en duktig motor-renoverare i Linköping som jag brukar lämna toppar och block till!!
men om du kollar kompet… och det är ok. så kan du ju kanske skippa att lyfta toppen!!
men är ju absolut inte fel att kolla hur det ser ut!!
kollade LAGA… dåligt med beg. toppar!! men svårt leta LR på LAGA!! dom blandar ihop 1an och 2an ganska ofta!!
lycka till!! har hört både dom som klarat och dom som inte klarat toppen vid kamremsbrott!!
men verkar vanligast att den klarar sig!! 🙂
Håkan.
hej.
kolla givarna i hjulen… dom är inte fasta utan går att flytta både in och ut!!
råkade rubba på min p38a diesel när jag bytte hjul-lager! men det var bara att trycka in givaren en aning!! tror inte jag behövde nolla nåt…
Håkan.
- FörfattareInlägg