Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
hej.
när jag köpte var Swedol billigare än Biltema!!ja jag har ju en bekants p38 stående på jobbet… men är ju inte där idag tyvärr… kan försöka komma ihåg att fota imorgon!!
nej det sitter inte under mattan!! utan strax under luckan… såvida den inte är h.styrd!!
för då tror jag den sitter ovanför pedalerna…hej
det sitter nedanför handskfacket… var lite försiktig när du sätter i kontakten!! kan lossna och åka in om man har otur…
Håkan.Håller med Fredrik!! Bra idé!!
Gärna julbord och en runda på musteriet…
Eller båda… Julbord nu… Och teknik i januari…
Vad gäller tid för mig så beror det nog mest på vädret!!
Dvs. om det är Landrover före… Så kanske jag måste jobba…
Men borde gå att styra upp så man kan smita iväg ett tag…
Håkan.hardyskivan??
hej…
har egentligen inte så bra koll!! men har för mej att TDV8an kan va problematisk i Sporten… har en tendens att förbruka turbos…
men i en Vouge med samma motor så funkar det tydligen… är såvitt jag minns olika grenrör!!
SDV6an som jag inte har koll på när den kom… ska väl va betydligt bättre än TDV6an…
Håkan.Hej.
Det du i första hand ska kolla är om det är en 112 eller en 122hästare!! Den senare finn bara som Aut. Och den har en elektrisk spridare!! Som inte finns att köpa längre!!
Det som du ska kolla ang rost är väl innerskärmar, hyttfästen och golv i första hand…
Håkan.hej Gabbi…
300tdi är väl en motor som är ökänd för att va svårluftad om man gjort nåt med kylsystemet!! så finns ju helt klart en risk att den blivit överhettad så att blockpackningen gått!! ryker den vitt??
Håkan.räknar med att dyka upp imorgon…
Håkan.hej.
du har pm…p38??
vad har du för problem??
Håkan.hej.
har du kollat säkringar och relä??
jag köpte från Paddock… ny där kostade hälften mot vad skroten här tog!!
om du får upp EAS-varning på bilen så låser den datorn!!
så då får du inte igång kompressorn utan att plocka bort varningen med en dator…Håkan.
hej…
har inte 100% koll… men har 5 D1 och 3 RRC så du kan ju komma och kolla skälv!! 😉
finns väl 5 motorvarianter i RRC?? 3,5 med förgasare, 3,5 med ins. och 3,9 med ins. samt VM diesel och 300tdi
osäker på om det finns flera varianter på VM… finns en5cyl. prototyp… men annars vet jag bara om en 2,4l variant!!
RRC blev 4dörrars på 80talet!! och har sagts mej att dörrarna då blev samma som på D1??
D1 har 3,5an med förgasare och 200tdi till 94-95… tror inte 200tdi fanns orginal i RRC!!
och den senare varianten av D1 har 3,9 ins. och 300tdi…
ramen är samma!! möjligen kan det va nåt fäste som skiljer…ps. har en D1 3,9 res.delsbil om du behöver delar…
Håkan.
hej…
ja man börjar ju bli lite senil… hade glömt att det ska bli besiktning på atraktor!!
ska leta upp han med mercamotorn och kolla…
- FörfattareInlägg