Håkan Edberg

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 267 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Lite olika problem. #47758
    Håkan Edberg
    Deltagare

      Har du provat att köra utan AC? Har en bil (inte LR) som verkar ha knas med ACn…
      Blir spänningsfall så att både hastighetsmätaren + en del annat ballar ur…
      Har RRS sån laddningsregulator som man kan byta??

      som svar på: Lite olika problem. #47752
      Håkan Edberg
      Deltagare

        Hej…
        13,66 låter i minsta laget… Men nån med bättre koll på vad en RRS ska ladda kanske vet…
        Har du drag på bilen?? Trasiga släpvagnskontakter kan ge en del konstiga elfel…

        som svar på: Disco 1 -91 V8i, Palle #3650 #47723
        Håkan Edberg
        Deltagare

          Snyggt Palle!!
          Du har fått pm…

          som svar på: Skördefesten i Svenstorp/ Österlen 11/8 #47586
          Håkan Edberg
          Deltagare

            Ska du ta med 257an?? Är sugen på att åka ner isåfall… 🙂 men troligtvis så sitter jag fast på en liknande apparat… Så det lär väl inte hinnas med…

            som svar på: TD5 Defender startar ej #47321
            Håkan Edberg
            Deltagare

              hej IsBjörn…
              pratade med Ulli i förrgår… och det finns tydligen inga kablar som går fram till dörrlåset!! Så då kan det ju knappast funka med den vanliga varianten med EKAkoden… så antingen har nån plockat bort kablarna nån gång… eller så har han ingen kod på sin bil… är det EKAkod på alla Deffar runt 99??
              har dålig koll… har ju bara Disco och Range Rover… rekommenderade honom att kolla efter kod hos ÅF… och att kolla upp om han kunde beställa en ny programmerad fjärr… borde väl inte va helt fel??
              är det dom här du hänvisar till annars?? https://bellautoservices.co.uk/
              kan ju va bra att veta för framtiden!! om nåt strular!! men som tur är så startar alla mina än så länge!! 🙂 (tacka vet jag 200TDI) 🙂 🙂

              som svar på: TD5 Defender startar ej #47219
              Håkan Edberg
              Deltagare

                hej igen…
                har tyvärr ingen programvara för Deffen i min Nanocom… 🙁 att lämna Landrovers till ”vanliga” verkstäder verkar dödfött!!
                dom verkar inte kunna våra bilar!! bytte vattenpump på jobbarkompisens Freelander… det jobbet ville Mekonomen ha 29 000:- för!!
                fixa fram koden!! då kanske du får igång bilen skälv!! om du inte hittar hur den funkar så slå en pling så ska jag förklara!!
                prova att ringa ÅF!! jag har plockat ut koden till 3 bilar… den ena fick jag åka dit och hämta… dom andra 2 fick jag direkt på telefonen!!

                som svar på: TD5 Defender startar ej #47105
                Håkan Edberg
                Deltagare

                  hej. EKA-koden är en 4siffrig kod som används för att avaktivera larm och (oftast) startspärr med nyckeln i dörrlåset!! man vrider nyckeln höger och vänster enligt koden… är dock inte 100 på om det finns på Defendern… men borde stå i instr.boken… borde stå hur man gör isåfall…
                  men om det finns så kan du få koden via nån LR återförsäljare…

                  eka-koden

                  • Det här svaret redigerades för 5 år, 4 månader sedan av .
                  som svar på: TD5 Defender startar ej #47066
                  Håkan Edberg
                  Deltagare

                    finns det nån EKA kod på Defender??

                    som svar på: Avkodning av datorn. #46964
                    Håkan Edberg
                    Deltagare

                      ja jag var kanske lite otydlig… jo det är larm/immobiliser jag menar!!

                      tror du det funkar med min Nanocom??

                      som svar på: Låskista (förar) p38 #46859
                      Håkan Edberg
                      Deltagare

                        hej.
                        om det inte dyker upp nån så hojta… Allbilskroten här i Norrköping har haft en bil stående!! kan kolla upp om den finns kvar isåfall…
                        Håkan.

                        Håkan Edberg
                        Deltagare

                          hur är det på D4?? sitter väl ingen viscokoppling eller liknande som pajjar om man har ett nytt däck??
                          på vissa 4hjulsdrivna bilar får man ju absolut inte byta bara ett däck!! men tror inte det gäller så många LR…
                          men kolla ins-boken för säkerhets skull…

                          som svar på: Disco V8 -00 – reservdelsbil. #46658
                          Håkan Edberg
                          Deltagare

                            hej.
                            du har fått ett PM…

                            Håkan Edberg
                            Deltagare

                              https://rimmerbros.com/ItemList–Discovery-4-Air-Suspension-Parts–m-14898
                              här tex. finns grejjer!! finns även spiraler att köpa!! men är väl lite att förstöra känslan i bilen!! men i nödfall så…
                              tycker inte det är så farligt dyrt!! men misstänker att du måste ha en felkodsdator om du ska jobba med fjädringen…

                              Håkan Edberg
                              Deltagare

                                [quote quote=46381]
                                Jag är lite konfunderad äver prisskillnaden mellan 2010 och 2012:or. Efterfrågar ett köpråd på detta, om ni har dessa två modeller av D4a att välja på vilken skulle ni köpt om man tänker utifrån kostnad för bil resp potentiella service kostnader?
                                2010 HSE, 19 500 mil. Pris: 133 000 kr 2012 HSE, 15 000 mil. Pris: 233 000 kr * båda bilar verkar vara i gott skick.[/quote]

                                hej.
                                nu är jag absolut ingen expert på D4!! har ju bara gamla LR… men en del har man ju snappat upp genom åren…
                                jag skulle välja den för 133… och köpa ordentliga verktyg och en bra felkodsdator typ Nanocom eller liknande!!
                                långmilare brukar jag annars inte va rädd för!! tyder ju snarast på att dom funkat bra! så om bara grejjer bytts och servats som det ska så…
                                2,7an i D3 och RRS har väl haft en del problem!! mest tror jag med EGRen!! sen kan väl lagren i motorn snurra så dom skär om man har otur!!
                                och dom tidiga hade ett dåligt fäste för kamremmen på vattenpumpen!! men det lär väl va bytt på dom flesta!!
                                men generellt sett så tror jag D4 är bättre än D3…
                                Håkan.

                                • Det här svaret redigerades för 5 år, 5 månader sedan av .
                                • Det här svaret redigerades för 5 år, 5 månader sedan av .
                                som svar på: xyz-switchen D2 TD5 automat 2002 #46368
                                Håkan Edberg
                                Deltagare

                                  [quote quote=46328]TACK!! Perfekt, så nu vet jag vad jag skall göra i dag på förmiddagen!! Ses vi vid Brostugan i morgon, lördag?? Krister[/quote]

                                  tyvärr!! lite för långt för att jag ska hinna före jobbet…

                                Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 267 totalt)