Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
- 2020-01-20 kl. 14:18 som svar på: Svensk Land Rover klubbs årliga födelsedagskalas 2020-02-02 #57886
Jag och Lisa kommer
Är bilen Besiktad och körbar eller måste den åka släp
Klart intresserad men alldeles för långt i framtiden för att jag ska kunna anmäla mig redan
Jo den är bortkopplad i hans ECU:er den går ju att sätta på igen med en nanocom eller liknande.
Nja riktigt plug and play va det ju inte man måste synka med bcu:n och helst föra över spridarkoderna
Det är ju även boost box i ecu:n så det går att skruva upp turbo trycket.
- Det här svaret redigerades för 5 år, 1 månad sedan av .
Den är köpt av mastaz och slutade på 6000 ungefär
Tyvärr är det mitt i älgjakten så vi kan tyvärr inte komma..
Rensa cache minnet i webbläsaren så ska det funka sen
Jo det funkar att mata från batteriet men det hade känts bättre att hitta det riktiga felet. Får konstiga resultat när jag mäter på relä kontakterna det ska tydligen finnas ett rosa relä som ska va till ljuset också, eller så är det helt enkelt ett jordfel någonstans.
Du menar hylsan till drivaxeln? Det är en lång 52 hylsa finns att köpa hos dom flesta lr sidor i England. Skulle säkert gå att hitta hos en väl sorterad verktygsbutik också.
ANR2946 och ANR2947 ska rören heta hittade ett kit på Ebay med bägge två.I väntan på den nya boxen så började jag titta på det icke fungerande ljuset. Jag har ungefär 4 volt upp till ljusspaken. Har provat byta bägge spakarna utan resultat och då kopplar man även förbi ljusautomatiken. Så det verkar inte va fel på den. Nån som har nån idé på vad det kan vara?
Det är en tolvkants hylsa i storlek 13 vill jag minnas. Är ju samma som i en ringnyckel eller gamla hylsor de flesta hylsor som görs idag är ju sexkants
Nu så rullar bilen igen dock med min ECU det va nog lite handhavande fel från mig på nanocomen som gjorde att vi inte fick igång den plus att alla spridarkoder va fel så jag fick mata in dom separat. Nu ska vi bara få tag på en ny ECU så ska den snart va på vägarna igen.
Nu har bilen kommit hem till mig (på släp) uppenbart nått fel på ECU:n då diesel pumpen startar med min ECU dock inte fått den att hoppa igång ännu ska ta och kika lite i lugn och ro imorgon och se om jag får igång den kan va så att där blivit luft i systemet efter bränslepumps byte så den bara är lite tjurig.
Tack så mycket Jan det värmer
- FörfattareInlägg