Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Hej alla glada deltagare!
Stort tack till alla som kom och gjorde vår födelsedag till en fest.
Jag har enligt säker källa fått reda på att vi blev hela 29 bilar, snyggt jobbat! 🙂
Vi käkade drygt etthundra korvar och tårta för femtio personer.Grattis till alla vinnare av priser.
Inte minst Sven Permgård, som fick ”dra tyngsta lasset” idag. 😉Fyll gärna på med bilder efter hand!!!
Mvh, LR Doc Max
Jag kör B…temas ATF olja i lådan på frugans Defender. ?
ATF används i de flesta lådor idag. ?
Mvh, LR Doc MaxVälkomna! ?
Mvh, LR Doc Max
Välkomna!
Ni har ju en ”liten” bil, så den klämmer vi in. 🙂
Mvh, LR Doc Max
Hej Göran,
Ni är som alltid hjärtligt välkomna! 🙂
Mvh, LR Doc Max
Hej Richard,
Vilket härligt inlägg!
Det bara ryker av information, bra att veta och den glädje man känner när bitarna faller på plats.
Gör dig aldrig av med din D2:a!Mvh, LR Doc Max
Hej Claes,
Har du lust att skicka mig ett PM med regnummer?
Mvh, LR Doc MaxHej Göran,
Du ska ha fått ett mail från Thomas idag.
Om inte, ring mig imorr’n. 🙂Mvh, LR Doc Max
Hej Claes,
Har den något pris?
Var finns den i landet?
Mvh, LR Doc MaxHej Svante,
Det är inte så att den larmar för bilens motortemp.?
Det gå att ställa in vilken temp. den ska larma på i Nanocom. Sista ”fliken” på den sida du använder, d.v.s. ”Instrument”.
Inte onormalt att bilens avlästa temp. uppgår till strax över 100 grader c., och då får du ett larm om Nanocom är inställd på lägre temp.
Kolla hur varm bilen blir i Nanocom och ställ varningen 5 grader högre.
Jag kör med Nanocom permanent i både en Disco 3:a och en P38. Inga problem.
Däremot ska du vara lite försiktig på sommaren, precis som du ska var med all elektronisk utrustning och värme.Lycka till!
Mvh, LR Doc Max
Inte än,
Men jag ska i närtid. D.v.s. innan sommaren. 🙂
Vi bor ju inte på var sin sida av jordklotet, så vi kanske ska göra gemensam sak av det?
Om du inte har bråttom alltså.Du har mitt tel. nr sedan tidigare, så hör av dig om du känner för det.
Mvh, LR Doc Max
Hej Karl,
Visst är det min gamla bil ”Raggen” du har?
Den har i så fall historiskt varit helt felfri med felkoder på vxl- lådan.
Kan ju vara bra att veta.Jag tror att du måste prova med en annan xyz- switch.
Nu vet jag inte om du har delat den gamla och kikat inuti den? De går nämligen att ta isär och kontrollera.
Borra försiktigt ur nitarna, och ersätt dem sedan med små rostfria skruvar i rätt dimension.
Det finns dessutom två typer, en bra (bild xyz 1) och en sämre (bild xyz 2). Den bättre av dem har en uppsättning micro- switchar inuti, och den sämre har bara släpkontakter. Dessa kontakter brukar slitas, och böja sig av värme genererad av dålig kontakt.
Oftast kan man tillfälligt putsa och böja tillbaka dem försiktigt. Men det är ingen långsiktigt hållbar lösning…Försök först att få tag i en ”låneswitch” hos någon i klubben för att se om det ändrar/ löser problemet med felkoderna.
Jag har specialverktyget för justeringen av switchen om du behöver låna det.Mvh, LR Doc Max
Tack Benny för en riktigt fin höstrunda!
Lovar att komma och sova under en gran till sommaren.
Allt för att slippa ligga i ett taktält…Mvh, LR Doc Max
Morr’n!
Jag kommer så klart!
Oklart med vilken bil…Ska bli riktigt roligt att få se lite nya vägar!
Jag har hört från ”säker källa” att det ryms både Qigong- tempel och kannibaler i krokarna…Mvh, LR Doc Max
- FörfattareInlägg