Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Hej Max! Fin bild! Den skulle, en aning beskuren, kunna passa som omslagsbild till vårnumret. Vadå, vår? Om du vill skulle jag vara tacksam om du mejlade bilden ( i original, direkt från kamera eller hårddisk) till [i]roverland@slrk.se[/i] Tack!
Hälsningar,
Mats- Det här svaret redigerades för 6 år, 7 månader sedan av .
Tack för svar. Då sitter jag lugn. Jag har förresten samma fenomen i Defendern. Knycken är svag – men ljudet! ”Klonk”!
Jag kommer väl i hôrdags-bilen utan radio. Om nu förkylningen ger sig (har hållt på i omgångar sedan jul…)
Tack för tips. Det verkar vara nackdelen med tunga släp att det är svårt/ omöjligt att hitta lagliga dubbdäck i C-klass. Det får bli att ställa av på vintern och att köra lätta laster med lånad/ hyrd kärra istället. Det är inte vettigt att betala 10 kkr för en uppsättning dubbade däck.
Nja, jag får givetvis skaffa en uppsättning vinterdäcksfälgar också.
Märkplåten sitter på den sida av värmaren som är vänd mot topreden. Eftersom modellen har cirkulationspump slöt jag mig till att det är en Thermo top C, som här föreslagits.
Felet var så enkelt att klockans matning hade brustit. Hela elkopplingen är klantigt gjord av någon någon gång. Den 6-poliga kopplingsplinten i värmaren är borta och istället har någon stuckit ned svarta kablar och tätat med en klump kitt. Kablarna är sedan kopplade till klockan och värmarens kablar enligt något eget system.
Nu har jag fått igång värmaren, men den ryker mycket vitt och osar illa, så jag undrar om inte brännaren går på sista varvet.
Tack alla för respons!
Midvinternattens temp är kall,
emaljen gnistra och glimma.
Alla snegla på spritens fall
där under nollgradstimma.
Kölden faller grad för grad,
ingen tänker på utebad,
Blått lyser mätarröret.
Det är spriten som gör’et.—————
Den kalla dagen, den är alltid värst
Den varma dagen, den syns oftast färstNog finns det trail och offroad i vår värld
Men det är tempen som är mödan värdDen värsta stunden i en iskall hytt,
när blåsan spänns och röven kyls på nytt .På vägar, där man fryser på sådant vis,
blir färden lång och kylarn full av is.Bryt is, bryt is! Ännu ser jag fyksnö yr
Oändligt är mitt snöskottarbestyr._____________________-
Tack till husgudarna Viktor Rydberg och Karin Boye.
- Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av .
- Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av .
- Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av .
SÅLD!
Och jag har en D2 Td5, svart 1999, som behöver lite översyn. Ny IC, ny turbo, nya silikonslangar, nytt avgas (rakt rör), nya motor- o vxlkuddar och bromsar. Efter turbobyte dräller den olja vid start, men jag har inte letat mycket fel, tror att en slang är lös.
Ej taklucka, ACE, konv till spiralfjädrar, manuell, 23000 mil. LB-reg. Avställd. Som den står 25kkr. Har inte tid för den.
Jag tackar för dessa ideer och börjar få en bild av hur det bör se ut. Det blir nog två separat ramar som står tvärs rummet. Tvärs dessa hängs någon typ av HEB-balk i vilken jag hänger en telfer.
Jag länkade detta inlägg till Facebook-gruppen och fick en del nyttiga tips även där.
OBS OBS Mekarträffen är inställd. Jag har med kort varsel fått förhinder. Bortrest hela helgen.
Hoppsan, den lilla detaljen har jag glömt. Vad sägs om att vi samlas från 10-tiden? Öppet hus, liksom…
- FörfattareInlägg