Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Jag brukar ange när jag beställer att delarna avser vin XA16xxxx så är det inte mitt fel om det blir fel.
Din bil har Vin XA16…, där är en brytpunkt vid Vin XA15…. vad jag kan se skall du ha ANR5786 för höger och ANR5785 för vänster, ingen av de rören du nämnde matchar din bil vad jag kan se.
Man kan ju göra egna rör också i koppar som
aldrig rostar, men det är en annan historia…Har du kollat med att trycka in lås och låsuppanelens bägge knappar på instrumentbrädan samtidigt?
Tävlingen är avgjord! Rätt svar är 977 ml.
Christer drar det längsta strået med 197 ml differens tätt följd av Max 233 ml.
Kul att Disco2-ägarna visar framfötterna, Trodde att Mats A skulle komma med en kvalificerad gissning, han har ju idkat grundforskning i ämnet med sin Disco2:a nyligen!
Ha det!
Medbringarskruvarna är i en högre kvalitet, de sträcker sig lätt o sen går de av, jag har sett flera som har en tydlig midja precis där gängan börjar. Byt dem, de kostar inte många kronor. Det är iofs ingen katastrof om de går av men lite bökigt att borra ur dem…
Du har en distans sittandes kvar på stubaxeln ser det ut som. Den behöver du, den är förmodligen inte skadad så använd den gamla.
Jag hade köpt DA2381 och DA3191, lagerkit och stubkit, jag tror allt är med där. kolla!
Bultarna som håller oken heter FTC3375.Hej,
Farthållaren: har du kollat bromsljusen? Går säkringen till bromsljusen fungerar inte farthållaren, lätt att kolla. Jag har Nanocom Evo strax norr om Göteborg.
Per
Moms betalar du ju redan idag, fast den engelska momsen (20%) vad som tillkommer är ev. Tull och sedan förtullning. Postnord förtullat ju Kina-paket för under 100:a lappen, det blir säkert något liknande förfarande där. Så du köper momsfritt (vat) från leverantören, gör en tulldeklaration och betalar införselmoms och ev. Tull till svenska staten.
- Det här svaret redigerades för 5 år, 1 månad sedan av .
I 95% av fallen så beror det på att spridarkablaget behöver bytas, det är så vanligt att jag tycker inte det är meningsfullt att felsöka vidare innan det är bytt. Kolla även kontakterna till ECU under passagerarsätet så inte de är fulla av olja.
Högergängad.
Låter som bränslebrist… eller att det suger luft nånstans, Puman har ingen bränslepump i tanken, så byter man filter får man vara mycket noga med att fylla det nya filtret till brädden med diesel. Puman riktigt kinkig att lufta. Filterkonsolen är en svag punkt på Ivars fall TD5, men där är det ju tryck så då märker man om det läcker för det fuktar eller rinner på utsidan filtret, Puman suger bara luft…
Finns en firma i England som gör färdiga kabelstammar, kommer inte ihåg vad dom heter men Max Wollenberg vet.
Finns flera källor till oljud, men kolla knutkorsen o kardanerna först. Är det mycket dödgång i transmissionen för övrigt? Medbringarna mellan axel och nav blir slitna med tiden, tror Inte att de för så mycket oljud av sig, men de kan ha ett irriterande glapp. Billiga och lätta att byta. Det enda man kan vara säker på det är att det inte är Hardyskivan!
- Det här svaret redigerades för 5 år, 12 månader sedan av .
Kul! 🙂
Börja med att kolla anslutningarna till bak/bromsljus, speciellt kontakten till själva armaturen, där finns ett litet stift som brukar ärga av. Kolla även så det är god kontakt mellan lampa och sockel.
- FörfattareInlägg