Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Tack! Hittade utmärkta videor. Har har alltså bara en skruv lös ?
Bytte idag i härligt strilande regn ANR6700, fortsatte läcka. Försökte täta med rörtätning, fortsatte läcka. Tog bort den och lindade i stället litet isoleringstejp runt själva röret, som såg ganska anfrätt ut. Höll tätt så länga att jag hann sätt undan verktygen, sen började det spruta igen => det är tydligen en osynlig spricka i röret. Nytt problem: vet inte om det är high pressure eller low pressure kretsen, Workshop Manualen ger ingen ledtråd.
Högtrycksröret har nummer RQB000390 medan lågtrycksröret är RQB000400, skickade en fråga till LRDirect som skickade ANR6700 på tre dagar. Laddar upp bilder bara det blir färdigt. Det var inte alls så svårt som det såg ut, men som vanligt hade man just ingen hjälp av manualen, rören har små muffar som inte syns på bild.
Kan det vara dessa? ANR6700? På vissa ställen kallas de Collet Clip Air Suspension, men på andra ställen, typ eBay, också ”Front and Rear ACE Pipe Collets Set of 6 (ANR6700)”
Inte speciellt dyra ens …
Hittade följande text i Workshop Manualen: ”To avoid damage to seals, keep pipes square to valve block” (s. 60-46), men jag hittar ingenstans några ”seals” som reservdel? Inte kan det väl vara meningen att man skall behöva byta hela röret när det börjar läcka? På Craddocks hittade jag hela rör, med reservdelsnr RQB000370-400. De har också ”Washer pipe to actuator” RYF100420 men det är ju i andra ändan? Kunde man eventuellt försöka täta med vanlig rörtätning?
Det verkar vara det där som ser brunorange ut i ändan på röret på bilden som är ”seal” och som har börjat ge upp.
- FörfattareInlägg