Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Som föregående skriver hur står ”sniglarna”? alltså justeringen till dem, prova att ställa dem så att backarna är längst in
Det är vanligt att bromsskivor slår sig, men även att bussningarna till länkarmen är kass då får man vibrationer och ofta även ett ”klonk” när man kör över farthinder eller i hålor
Jag kommer och tar nog med en liten som gillar brumm brumm och Korv 🙂
Vilken tid?
Rövarkulan är ganska lätt att hitta, kör väg 23 eller E22 till Rolsberga, därifrån kör mot Löbreöd efter ca 2,5km sväng vänster vid skylten.
- Det här svaret redigerades för 3 år, 3 månader sedan av .
Jag köpte Biltema, och de var ungefär lika kass som Britpart, vibrerade så mycket när man stod stilla att man inte kunde se något och inte blev det bättre när man körde, så de lämnades tillbaka och det blev semester utan extra speglar, funkade men inte optimalt.
Ska kolla upp de du länkade till Patrick, inga vibrationer som du märkt, att de skakar lite får man väl ta men det ska ju inte se ut som ett stormigt hav 🙂
- Det här svaret redigerades för 3 år, 3 månader sedan av .
Jag har 2 bakaxlar som ser ut så och vill minnas att jag läst någonstans att 109″ hade förstärkt bakaxel så här, fram tills Salisbury axeln kom
Ursäkta, jag fick för mig det var en Discovery II, såg fel på forumet.
Kolla att inte fler säkringar gått i CJB under handskfacket
Den sitter på torpedväggen i motorrummet mellan motor och rattstång om jag minns rätt, ska vara en bild i instruktionsboken också
Kolla så du inte utlöst ”krockbrytaren” En svart knapp på torpedväggen, får den en liten smäll löser den ut. Minns inte om start motor går runt men motorn startar inte.
De slocknar själv om du åtgärdar felet
Ja ventilkåpan ligger runt tändstifthålen så läcker den rinner det ner runt tändstiftet.
Har du startat upp den? Märker dui någon skillnad på gång?Onödigt att göra en massa kallstarter förvisso, det ger mer HC i katten som ska brännas bort innan besiktning…
Tyvärr ingen taklist på Freelandern.
Jag gillar de som man klämde mellan hjulhus och ovankant på skärm på gamla volvo men de går ej på LR för huven tar i.
Så behöver något att fästa runt en stor backspegel, sökte och det finns ju på Biltema men det bär emot lite…Jag har ett par S40 framstolar som jag hade tänkt använda i serie bilen men ändrat mig och kör original Hard Core 🙂 om jag minns rätt svart halvskinn, de är dammiga från att ha stått på vinden ett par år men var i nyskick när de bars upp, kan skiljas från dem för 800kr finns i Skåne, om det är intressant så PM ska jag skicka bilder.
Ofta blir där en vändkant i huvudcylindern, man trampar ju ner ungefär lika mycket vid full broms (rödljus etc) alltid. När man sen luftar så kommer man förbi den kanten och det förstör ofta packning i huvudcylindern. 99% så blir det genomläckage och mjuk pedal, men om packningen är hård kan den knäckas av och ligga i vägen i cylindern, endast hänt mig en gång på en gammal traktor men det blev liknande fenomen som du beskriver.
Tips till nästa gång, lossa en nippel på bakbromsarna och pumpa ut olja tills det är lågt i behållaren, fyll på ny bromsvätska och fortsätt till det kommer rent. fortsätt med nästa hjul. Tar lite tid men blir aldrig problem 🙂 Eller så har man en sug så kommer det igenom lite fortare.
Finns kvar 🙂
Finns kvar 🙂
Ge mig ett bud- FörfattareInlägg