Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Kolla med Johan på Liljas bil i Nybro
Hej,
Jag har tyvärr inte tillgång till TOPIx längre, skulle vilja se på el-schemat.
Om vi går tillbaka så det problemet du hade i början att den bara visade LR loggan, det tyder på MOST ring break, alltså avbrott i fiber ledningen.
Men det problemet har du inte alls längre?Modulen som saknade ström är TMC, eftersom den ligger på MOST så kommer den att orsaka avbrott när där inte är ström till den.
Så vitt jag kan minnas finns det ett Infotainment relay som slår till ström till alla infotainment moduler.
Med tanke på tiden du lagt med förutsätter jag att ström och jord har kollats till alla infotainment moduler?Om vi vänder på det, vilka funktioner har du som fungerar nu, är detta permanent eller har du några intermittenta problem?
Hade varit intressant att se den uppkopplad mot ett diagnos instrument, inte för att man brukar få ut några hjälpbara felkoder när det är fel på MOST, men man skulle kunna få bekräftat att allt kommunicerar rätt.
Är alla original modulerna återmonterade eller sitter det någon begagnad modul kvar? Gör det de, så återmontera orginal modulerna så där inte är nått problem med mjukvaru mismatch
Låter trevligt och är väldigt nära mig, hade varit kul o träffa lite skånksa SLRKare, dock krockar det med tösens födelseparty så jag blir nog hängd om jag kommer, får se till nästa år 🙂
Hej David,
Med tanke på vad du gjort så tror jag du har rotat i vänster bak, d-Stolpe bland modulerna?
Kolla om det finns minsta antydan till fukt här? Ganska vanligt med vatten läckage (kommer felet oftare efter regn eller tvätt?) den modulen som brukar ta stryk är förstärkaren, och kontaktstycken som ärjar.
Har du möjlighet att ta bilder på hur skärmen ser ut när felet uppträder?
Det låter som ett MOST fel, tyvärr rätt svårt att felsöka, det effektivaste är att, med felet framme koppla förbi en modul itaget med MOST prisma, vilket det låter som du har?Hej,
Det är nog värt det, om den i övrigt är i bra skick och du vill behålla den. Fortsätt inte att köra bara för då blir motorn skrot och orenoverbar.
Ta av toppen och kollat att fodren ej skunkit, om de gjort det så är motorn skrot, annars se till att inte röra dem och provtryck/plana toppen och på med en ny packning.Helt underbar ju 🙂
Har varit i Malaysia uppe i Cameroon Highlands – Where old Land Rovers goes to die – men det var mest Serie II och III där, ombyggda med diverese japanska drivlinor och servo styrning, inte särskilt snyggt gjort.
Vore kul att veta mer om dessa 40 Land Rovers, är det bara de 3 i filmen som är så här fina eller..
Stod UNICEF på dem så antar att de kommer därifrån, någon som vet mer eller än bättre varit där?Hej,
Den finns strax utanför Lund i Skåne.
Jag ska dubbel kolla växlar och däck storlek, men har för mig det är 21vxl och 26″, men kollar det ikvällMvh
PeterHej,
Det skiljer mellan 88 an och 109″, ganska mycket, jag satte en från 88 på min 109 och det gick inte alls.
Broms slangar är vanligt när bromsarna ligger på ibland,, är det alla hjulen?
När slangarna vittras invändigt så lossar en flärp och blir som en backventil. Dock ovanligt att alla gör det samtidigt, så är det bara ett hjul så är slang troligt, men inte om det är alla hjulen.Activity key fungerar tyvärr ej på äldre LR
Trevligt,
Hade funderingar på att åka dit men kunde tyvärr ej. Har ni möjligtvis lite bilder att dela 🙂
Mvh Peter
tjena,
Några bilder från Tjolöholm? 🙂
Mvh
Peter- FörfattareInlägg