Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Hej,
Det är Heritage centre som sköter de gamla arkiven,
https://www.britishmotormuseum.co.uk/archive/heritage-certificates
Man får köpa certificate, jag hade en kontakt där för länge sedan men tyvärr pensionerad nu. Men det går att beställa på nätet och du kan säkert maila och fråga dem om du är osäker på innehållet i certifikatet.
Men innan du gräver för djupt i det, det är inte så att du har papper från en nyare? Kolla VIN på
Börja att kolla här
https://www.lrfaq.org/FAQ.3.Chassis_Numbers.html
och här
http://www.clifton.nl/index.html?calvin.htmlVet du pris på den? det kunde ju vara värt det, man kan dölja den bakom en bockad alu plåt så ingen som ser nymodigheterna 🙂
Det är ju ett minus med växelådan för alla tänkbara köpare men den ser ju fin ut,
Och Förutsatt att ramen är ok och inga andra större defekter, ca 15-20.000krJag tänkte dyka upp, äntligen en hyfsat ledig helg som funkar 🙂
2 vuxna och 2 barnSka bli kul 🙂
Jag har funderat på samma, fast skulle ta den från en Td5 istället för märkestillhörigheten 🙂
Det är ett projekt som ligger långt in i framtiden dock, tanken är Defender Axlar med skivor och Defender huvudcylinder och broms servo… Så lite med det 🙂Oljetryck finns i alla fall i bak kant på blocket via ett rör till toppen på 2,25 motorn så under förutsättning att det inte är bytt motor så finns där olja.
Om det är rätt tryck och flöde som behövs för pumpen det vet jag tyvärr inte 🙁Mini disco möjligtvis 🙂
Sorgligt med designen, men kul med Defender 🙂Det skiljer en hel del, från allt till inte så mycket beroende på årsmodell av L322
L320 alltså Sporten var lika i elen mest hela tiden. Det är inte BMW system i den (som tur är) men vanligt att spjällmotorer kärvar. Se till att du köper en original som är rätt kodad och att det är exakt samma position, man kan tex inte använda en höger motor på vänster sida även om de fysiskt är samma, de måste vara rätt kodade.
det är bra om du kan få någon att läsa ut felkoder så vet du vilken som kärvar.Ev. kan du försöka lirka loss den, men troligtvis hjälper det inte så länge
Det är v’l upp till oss då att inte lägga frågor eller svara på facebook mer än referens till forumet 🙂
Lite hårt kanske när någon behöver hjälp men det är för lätt att bara slänga iväg något på facebook, på gott och ont.
Jag tycker som er andra att ett forum är mycket bättre och som Denis påpekar det är viktigt med feedback, hur gick det, vad var lösningen så att nästa inte måste gå igenom alla 34 förslagen för att finna vilket som var lösningen 🙂
Går det att synka facebook med forumet på något sätt? antagligen går facebook inte med på det, men jag är inget datasnille så man vet ju inte 🙂
Jag försöker övertala frun men det går sådär…
Om ingen är intresserad blir det skroten, känns lite synd då den är rätt fin
Håller med ovan om att det är stor skillnad med detta verktyg, samt att vrida kardan som Tobias skriver
Skulle du välja att byta skruvarna så se till att använda kardan bultar, te.x Volvo 240 eller vad som nu kan passa.
240 borde vara lätt att få tag på och bör ej vara tum 🙂 Dock vet jag ej om de har rätt dimmensionerJohan på Liljas bil i nybro
TOPIx är JLR’s verkstadsmanualer mm online
Ingen som har el-schema liggandes?I felsöknings syfte så kan du ju byta plats på höger och vänster så är du säker på att det är lampan.
Förresten, jag har ingen erfarenhet av de verktyg du provat, men om de är BMW verktyg så kan de ställa till en hel del trassel i RR.
Minns att BMW service återställer låste någon modul (IPK?) i engineering mode om man använde det på LM, I så fall finns det en lösning från teknisk support i UK (i.e. auktoriserad verkstad som får skicka en rapport till UK)- FörfattareInlägg