Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Do not think I have seen a specific Series 1 meeting, but you are for sure welcome to join SLRK and the community of all Land Rovers.
Series 1’s are always catching attention at meetings 🙂
Vill minnas att bromskontakten har 2 kretsar, om ena är skadad använder den den andra som back up till bromsljus men inte farthållare och liknande.
Hej
Jag kommer med ”nya” kärran och har ev. en korvätare med mig. Gillar korv jag med så klart hehe
Jo tanken är nog att det ska vara en del last, jag har lagt i 5st traktor vikter á 40kg och de har varit där ca 10 år även om den inte rullat mycket och tycker de borde satt sig lite men näää.. 🙂
Den största skillnaden är att där är en annan kant inne i fälgen på en fälg avsedd för slanglösa däck. Slanglöst däck på ”fälg för slang” (edit) riskerar att släppa. Framförallt vid låga däck tryck.
dock kan man lägga i slang, men följ tipset ovan och var beredd på att det kan bli hål på slangen.
- Det här svaret redigerades för 1 år, 3 månader sedan av .
Jag går i samma tankar, har 2 st i princip nya Puma axlar liggandes med skivbromsar, men har inte fått tid.
Finns en bra beskrivning av jobbet och fästen att köpa hos YRM i UK, -bak är nog inga större bekymmer, men fram gäller det att inte parallellstaget tar i fjädern, men samtidigt måste man få caster rätt
Defender, Discovery 1 & RRC Coil Spring to Series Axle Leaf Sprung Conversion Front & Rear
2023-08-11 kl. 19:55 som svar på: Påverkas skatten om man bygger om sin Defender till en husbil? #124085Vikten blir troligtvis högre så vid omreggning blir den nog dyrare i skatt.
Om du tänker att du kan få behålla baksätet så vill jag minnas att det är testat men inte godkänt utan endast 2-sits. Precis som vid omreg. till lätt lastbil
Bättre sent än aldrig.
Har du fått någon lösning på det?
Jag har parabolic’s på min 109″ pick up (monterat för över 10 år sen men inte rullat många hundra mil…) och upplever det omvända. Mjuka och fina fram (original diesel) men stenhård bak och schaklen står inte rakt ner men de är inte några 45° och så ser det ut som det är hi jackers på den. Vilket inte är min stil 😛
Har skaffat en 109″ STW nyligen och den är ju rätt mycket tyngre bak så funderar på att helt enkelt byta mellan de båda.
Har en annan fundering om fjädring på series men startar en ny tråd om det.
Vad är det för problem de har med detta?
De delar du bytt borde ju inte ge större ändringar än om du bytt mot original delar (sett till styrgeometrin)Lösning:
De som säljer utbytes styrväxlar tar bort denna ventilen då den i deras åsikt skapar mer problem än den gör nytta. Så jag kör utan och det verkar fungera.
Tack Max för hjälpen 🙂
Vart fick du tag på dem, hittar endast engelska handlare som säljer dem?
Ge gärna feedback hur de är när/om du lägger på dem 🙂
Vettig synpunkt, det har jag också tänkt på, men inte gjort något åt, nu är infon i signaturen 🙂
Hej,
Kan mycket väl vara oljeläckage som skapar en sån lukt, kör bilen varm, lyft på huven känner du den lukten därifrån? Om inte är det nog inte detta som orsakar det.
Men det kan vara hål på avgasystemet eller icke original kjolpaket / avgas system kan också orsaka det genom att avgaserna virvlar upp under stötfångaren och tar sig in via ventilationshålen bak.
Snyggt, väldigt ren o fin verkstad också får man ju säga 🙂
Vad är felkoderna? har tyvärr inte tid att fysiskt hjälpa till men tittar gärna på felkdoerna och elschema och ser om man kan komma på något
- FörfattareInlägg