Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Hej Håkan E
Aschcroft säljer inte längre färdiga HD converters, det är därför jag jagar en converter från en D2 V8 eller motsvarande.
Här är deras sida där de förklarar varför osv.
https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/miscellaneous/torque-converters/td5-heavy-duty-torque-converter.htmlmvh,
MagnusHej Håkan E
Aschcroft säljer inte längre färdiga HD converters, det är därför jag jagar en converter från en D2 V8 eller motsvarande.
Här är deras sida där de förklarar varför osv.
https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/miscellaneous/torque-converters/td5-heavy-duty-torque-converter.htmlmvh,
MagnusHej, å tack för infon.
Jag har sett att de har den där satsen på sin sida. Funderar lite på bästa strategi för att få ett så enkelt byte som möjligt. Det är ju ett halvstort ingrepp att ta ner hela åbäket för att byta converter.
Har tänkt att passa på att sätta in Achcrofts torsendiff i transferlådan medan jag ändå håller på och river runt. Hela operationen får blir lite närmare sommaren tyvärr eftersom jag inte har något garage att vara i.
mvh,
MagnusHej Johan (och ursäkta för sent svar)
Okej då vet jag och tackar för svaret. Hopps du hittar något sätt att bli av med resten av bilen på ett konstruktivt sätt. 🙂
Patrik
Aschcroft erbjuder fortfarande servicen att göra anpassningen om man hittar en converter för dem att jobba på som jag fattar det.mvh,
Magnus
Hej Johan (och ursäkta för sent svar)
Okej då vet jag och tackar för svaret. Hopps du hittar något sätt att bli av med resten av bilen på ett konstruktivt sätt. 🙂
Patrik
Aschcroft erbjuder fortfarande servicen att göra anpassningen om man hittar en converter för dem att jobba på som jag fattar det.mvh,
Magnus
Hej
Jag jagar en converter som kan användas för att få min gamla D2a att röra sig lite mer entusiastiskt när man trycker på gasen och inte bara koka olja i den alltför lilla converter som är orginal. Ashcroft engineering i England anger, på en sida där man tidigare sålde HD convertrar, att vissa P38 convertrar passar till min bil, men då måste det vara av en viss typ som kom tidigt eller sent i produktionen. Nu undrar jag naturligtvis därför :
1 Har du kvar en att sälja till mig? Eftersom du slitit ut motorn borde den vara lätt att komma åt gissar jag?
2 Vet du om det är rätt typ? Ashcroft skriver:
– core from a P38 4.0 or a P38 4.6 Mems (thor)and not the earlier GEMS or Disco 2 V8 converter .
3 Om allt stämmer, vill du sälja och vad vill du i så fall ha för den?mvh,
Magnus (3546)
Hej
Är det den tidiga eller sena varianten av 24an? Och vad betyder ”E” i namnet?
mvh,
Magnus
PS om det är sena varianten har den tydligen 065 sist i typnumret läste jag på nåt forum.
Hej
Finns sommarhjulen kvar?
Undrar,
Magnus
- FörfattareInlägg