Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Jag köpte ett par Milenco Aero, mest för att det var vad som fanns hemma hos Forsbergs i Stockholm.
Annars har dom ju flera modeller att välja på. Milenco är nog bland de bättre man kan välja, och dom två klämfästena sitter bra. Jag klämmer fast i överkant på spegeln.
https://forsbergsfritidscenter.kamafritid.se/sv/catalog/search?search=backspeglar
Jo, finns både 1 DIN och ”1,5 DIN” till D2, både innan och efter facelift. Men det är ändå helt olika system mellan D2 och P38.
Var och en gör sin grej och det är en stor del i charmen med LR ägandet. Hoppas du ska hitta en bil du trivs med. När du väl gör det, ett tips är att prova tanken på att behålla den livet ut, kan vara minst lika utmanande för sinnet som att ständigt jaga vidare.
[quote quote=84719]Är det samma radio som i D2 an så har jag en [/quote]
Nej, helt olika modell.Blir nog fint. Men du spar väl alla delar så du kan bygga tillbaks till original när du tröttnat på djup lera och stora stenar?
Håller med Bengt om att använda värme, kyla och inte minst TID. Kan gå att lägga på en mutter och svetsa inuti den så den fäster mot din avbrutna bult, svetsa med försiktighet så man inte skadar godset i toppen förstås.
[quote quote=82772]Oljeläckage klarar jag av att indentifiera rimligt och det förefaller vara returen som läcker, slangen är bytad men
kanske bytte man inte packning eller?[/quote]Låter inte som att det slutar läcka om du byter turbo och det är slangen eller anslutningen det är fel på.
Känns avlägset nu, men så här var det visst INNAN Covid-19 kom! Många kändisar från klubben skymtar förbi här. Extra trevligt att flera i klubben nu har en L663. Hoppas att träffverksamheten kan komma igång snart igen.
[quote quote=81498]Kollat ”glappet” på turbo hjulet och det är nog mer än det borde, känns i övrigt också lite trött mm. Läcker olja vid retur olje slangen Inget dramatiskt eller akut behov[/quote]
Hur har du bestämt att glappet är mer än normalt? När den snurrar ligger axeln på en oljehinna och det är därför normalt med visst glapp i radiell ledd. I axiell ledd så ska det glappa mindre. När det gäller oljeläckage i returen så har det normalt inget med turbon att göra, snarare att kopparbrickan vid banjoskruven behöver bytas alternativt returslangen.
Min Td5 har snurrat 35000 mil och funkar utmärkt fortfarande.
Lättast och vanligaste är att ändra till Disco utväxling 1,211 i fördelningslådan. Original Defender har 1,410 i fördelningslådan.
Men min D2 Td5 och jag drar ju oftast släp och hamnar på ca 1,3 l/10km eller utan släp kanske på 1,1 l/10km. Verkar stämma med dina siffror, fast INGEN mäter egentligen i km/liter.
Jag sätter 50 mm bred eltejp på utsidan över skarven som jag behåller över vintern, oktober-mars. Använd INTE vävtejp, även kallat silvertejp då den har ett besvärligt lim, eltejpen är mycket bättre och går att demontera utan rester.
Jag skulle göra ett oljebyte och ha i 20w-50 och se om det blir bättre med det.
noll sju noll 847 arton nitton
Medlem #4405 om du har matrikeln.
- Det här svaret redigerades för 3 år, 9 månader sedan av .
- FörfattareInlägg