Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Tjenare,
för vardagsgrejer jag använder mestadels Island 4×4, ofta billigast samt flatrate för frakt (lönsamt vid större beställningar) och jag slipper PostNord:-). Annars FWD-Ebner i Tyskland (snabb respons och aldrig fått fel del).
Sväng in på en kopp te så berättar jag mer.Cheers
Kolla bussningarna i Panhard-staven (och f ö de flesta andra bussningarna med).
CheersDet är ju just det vi alla väntar på…
Vilken årsmodell/motor är det? Glödningen lär knappast ha någon betydelse.
Moin Ole,
tolle Liste! Muss ich mir unbedigt kopieren!
CheersIMHO är det inte lönt att investera dyra pengar i verktyg som man inte använder då man inte kan/vill utföra jobbet. Discovery har till största delen metriska skruv och bultar och man kommer ganska lågt med ett enkelt (kvalitets-)verktygskit som Du kan köpa för rimlig peng hos de flesta specialiserade affär/varuhus. Lägg till ett demonteringsverktyg till oljefilter, 52mm hylsa (för hjullagermutter), 32mm nyckel, 55 torx, gummiklubba, rörtång, lagom stor hammare, några kärl i olika storlekar och en liten ficklampa så klarar Du verkligen det mesta. Lycka till!
Håller med. Kolla att slangen från turbon inte har spruckit.
Låter som om den drar luft i bränsleledningen någonstans. Men vad detta skulle ha med ventilationsskruven att göra har jag inte så riktigt klart för mig…
Som verkstad för Land Rover av alla slag är väl Göran Kastell första valet i Halland åtminstone?!?
Tyvärr har inte LR-verkstäderna alltid de största kunskap om sina bilar… 🙁 Som sagt, kolla splinesen på drivaxlarna, men även den bakre kardanen. Är det en Rover- eller Salisbury-bakaxel Du har (om det öht fanns Salisbury på bilar årsmodell 2012)?
Bifall även från mig. Bra jobbat!
Det beror mycket på besiktningspersonalen. Nuförtiden är det ytterst lite bråk, för ett antal år sedan var det rätt så annorlunda. Om de är på dåligt humör kan de givetvis fälla dig närsomhelst för detta, men i dagsläget är ett sådant beteende mycket osannolikt. Jag har bara fått tummen upp de senaste åren, men någonslags garanti är det såklart inte.
Om jag inte minns helt fel så är warningsblinkers kopplat via ett relä, så kolla om det är inte reläet som är kasst.
Jag skulle sikta på en ’94/’95 med 300Tdi. De är mer eller mindre de sista modellerna av den klassiska Range Rover med den (enligt mitt tycke) bästa motorn LR har byggt. Tekniken var inte så krångligt då, delar går att fixa för en överkomlig peng och bilen är i största möjliga utsträckning vardagsduglig (och för en RR/LR hyfsat ekonomiskt).
Eller så siktar Du på en tidig 70-tals med V8, men dessa är antingen sönderslitna eller kostar £££.Tack Peter och Jimmy!
Inte bråttom för min del och Mullsjö vore ju perfekt!
Vilken klubb!!!- FörfattareInlägg