Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Låter mycket bra Jonathan! Ser fram emot nyheterna.
Håller helt med: På ett forum ligger kunskapen kvar och kan sökas upp (på ett enkelt sätt?).
Jag försöker komma.
Vet inte hur lätt det är att skölja ur kabeln, men jag skulle prova med att först låta oljan rinna av. Kanske hade jag lite tur (för en gångs skull…).
Du har bytt kabeln till insprutarna. Var anledningen olja i övergången till kablaget till ECU?
I så fall kan olja ha ”runnit” vidare ända till kontakten vid ECU. Det hände mej. Jag lossade kontakten där och lät den hänga över ett absorberande papper. Det droppade fram en hel del olja, men kan inte uppskatta mängden eftersom papperet sög upp. Skulle ha haft något litet kärl i stället.
När det droppat färdigt (efter några dagar) så fungerade Td5:an som vanligt igen.
Lycka till![quote quote=39493]Tack för alla vänliga ord, det uppskattas! Det är ännu en hel del kvar att göra med både hemsidan och forumet. Att ni lämnar förslag/önskemål här är jättebra!
– Kolla toppmenyn, under ”Forum”, så har vi nu en länk till ”Nya inlägg sedan senaste besök”. Är det vad flera av er önskar?
[/quote]Det var just den jag saknade. Tack, nu börjar jag känna mej ”hemma” igen 🙂
Vilket lyft! Nu är forumet så piggt att man orkar kolla in här varje dag igen.Tack
(Nu saknar jag bara ”Visa nya inlägg”)- Det här svaret redigerades för 7 år, 1 månad sedan av .
Jag kommer
Spårkänsligheten känner jag igen. Min D2 var jobbig på grund av detta när jag köpte den med 3-4 mm kvar av slitbanan på däcken. Efter däckbyte blev det ny bil. Det känns nu som om spårkänsligheten ibland är på väg tillbaka vid körning på vägar där spårdiken efter dubbar är djupa. Tror däcken nu är nere på 4-6 mm. Jag har inte kopplat detta till ACE.
Jag tänker också komma/Bror Grenfeldt
Jag lappade min bakre tvärbalk med 2 mm. Det var det närmaste jag kom vid försök att mäta tjockleken.
- FörfattareInlägg