Forumsvar skapade
- FörfattareInlägg
Här kan det vara hjälpsamt att veta om det är strålkastarna (hel/halvljus) som krånglar eller alla yttre lampor på respektive sida? Är Halogen eller Xenonljus på din D4’a.
Ett enkelt första test är ju att med multimeter mäta batterispänningen, först med tändning på och sedan med motorn igång.
Laddar generatorn som den ska? Är det bra kontakt vid polskor och jordanslutningar?
Brist på ström leder till olika problem eller felmeddelanden/koder så prio ett är att se till att batteri och laddning är helt utan anmärkning, därefter rensa felkoder och se vad som eventuellt kvarstår.Tyvärr är det få AT däck som är riktigt bra på snö/is och vice versa.
Men lite beroende på vad man kör på för vägar, hur mkt osv går det att hitta vettiga kompromisser.
General Grabber AT3 är vintergodkända men är knappast lika säkra på snö och is som ett riktigt vinterdäck, men håller man sig borta från blankis så kan det nog funka bra ändå.
I 265/60-18 finns BFG AT som också har alptoppen och är ett bra AT däck. Jag hade dubbade sådana som vinterdäck ett tag.Jo, är det bara nyckeln son krånglar funkar det ju att ta bort så här:
Priset kan variera, men runt 2000 får man nog räkna med, eventuellt plus några hundra för vägning.
Det är integrerat i pumpen som sitter i tanken och är inte utbytbart separat. Det är normalt inga problem om man inte vet att man tankat från smutsiga dunkar eller så.
Kul att ni vill komma!
Lunch tar man med själv, en eld att sota korven över finns. Vi ordnar fika till DO valet
Vill man inte köra i skogen själv går det också att ta sig runt till fots och titta på andra som kör.Till 2.2 Puma ska det nog vara en LR031361 istället som är 2682 lång.
Till 2.4 Puma är det PQS500610 som är ca 2621 lång.Trevlig tråd, tack!
Det var lite olika, började med att det låste sig antingen i D eller P ibland, men släppte efter en stund eller omstart. Blev värre och värre tills vi inte vågade köra mer och bytte ut det. Den röda indikeringen med vilket läge som är valt fungerade också dåligt när spärren krånglade.
Vill minnas att jag mätte upp signaler in till vredet innan jag bytte, dvs att signalen som spärrar vredet fungerade som den skulle.Kommer vredet upp som det ska när du startar? Fungerar bromsljusen som de ska?
När jag hade problem med det där så var det själva modulen med vredet som var trasigt, fick tag på ett bättre beg på skroten och bytet var ganska enkelt.
Fjädringen brukar ju vilja att man trycker tillbaka till normalläget för att återställa om bilen lyfts, men borde inte ha något med detta att göra?Jag skulle börja med att:
Mäta bränsletryck
Prova koppla ur luftmassemätarenTolkar jag rätt att den startar och går på tomgång men går inte att gasa?
Att mäta sig fram är nog helt rätt strategi.Det är den här vi pratar om? https://rimmerbros.com/Item–i-YQG100260
En helt vanlig säkring (fusible link), ingen diod.- FörfattareInlägg